3/6/9 en partner overleden. Kan ik opzeggen?

vasoramasa
Topic Starter

#1 , 13 mar 2010 10:21

hoi,

mijn ouders hebben een 3/6/9 contract.
nu is mijn vader net overleden.
kan mijn moeder nu weg uit dit app?
ze wil er niet blijven, pijnlijke herinneringen, maar ze weet niet ofdat ze onder dit contract weg kan.
huisbaas is een advocaat dus die gaat alles via de wettelijke manier proberen te winnen (schade vergoeding enz)
graag raad!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 mar 2010 11:51

Wanneer werd dit contract afgesloten? werd het contract geregistreerd?

vasoramasa
Topic Starter

#3 , 13 mar 2010 15:54

contract is nog maar enkele maanden oud.
ofdat het geregistreerd is dat weet ik niet.

Reclame

Vandebos

#4 , 13 mar 2010 16:06

Kijk zo spoedig mogelijk bij het lokale registratiekantoor na of het huurcontract werd geregistreerd of niet.

indien niet is art 3§5 3de lid van de huurwetgeving van toepassing.
§ 5. De huurder kan de huurovereenkomst op ieder tijdstip beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van drie maanden.
Indien de huurder de huurovereenkomst evenwel beëindigt tijdens de eerste driejarige periode, heeft de verhuurder recht op een vergoeding. Die vergoeding is gelijk aan drie maanden, twee maanden of één maand huur naargelang de huurovereenkomst een einde neemt gedurende het eerste, het tweede of het derde jaar.
(Zolang het huurcontract niet geregistreerd is na de termijn van twee maanden bedoeld in artikel 32, 5°, van het Wetboek der registratie-, hypotheek- en griffierechten, zijn zowel de in het eerste lid bedoelde opzeggingstermijn als de in het tweede lid bedoelde vergoeding niet van toepassing.) <W>
(Wanneer de verhuurder de huurovereenkomst beëindigt overeenkomstig de §§ 2 tot 4, kan de huurder op zijn beurt de huurovereenkomst te allen tijde beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van een maand. In dat geval is hij de vergoeding bedoeld in het vorige lid niet verschuldigd.) <W>
Anders zal uw moeder een opzeg van 3 maanden dienen te geven met een wederverhuringsvergoeding van 3 maanden erbij.

In de link in onderschrift vindt u een pdf terug hoe u het makkelijkst het regionaal registratiekantoor kan opsporen.

Terug naar “Huren”