Huisbaas overleden

Davy88
Topic Starter

Huisbaas overleden

#1 , 11 mar 2010 14:22

Hallo

Reeds juli 2009 huurt mijn ma een huis voor €550 per maand. Contract opgesteld als een 3/6/9. De huisbaas was gescheiden maar nog niet officieel. We kregen dan ook direct een brief in de bus van de advocaat van zijn (ex)vrouw met de eis om haar €760 per maand te betalen. Daar geen gehoor aan gegeven en voor de rest geen brieven gehad.

Nu 2 weken voordat de huisbaas officieel gescheiden zou geweest zijn, is hij plotseling te overlijden te komen. Met als gevolg dat we nog geen week nadien opnieuw een brief van de advocaat van zijn ex-vrouw in de bus kregen. Nu eist ze opnieuw €760 per maand en €2800 van juli tot nu.

Welke rechten en kans heeft mijn ma om dat contract wat ze heeft van de overleden huisbaas uit te doen onder het vooropgestelde bedrag met hem? Heeft zijn ex vrouw het recht om nu geld te eisen en de huur fors omhoog te doen?

Met vriendelijke groeten,
Davy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2010 14:30

Hallo

Reeds juli 2009 huurt mijn ma een huis voor €550 per maand. Contract opgesteld als een 3/6/9. De huisbaas was gescheiden maar nog niet officieel. We kregen dan ook direct een brief in de bus van de advocaat van zijn (ex)vrouw met de eis om haar €760 per maand te betalen. Daar geen gehoor aan gegeven en voor de rest geen brieven gehad.

Nu 2 weken voordat de huisbaas officieel gescheiden zou geweest zijn, is hij plotseling te overlijden te komen. Met als gevolg dat we nog geen week nadien opnieuw een brief van de advocaat van zijn ex-vrouw in de bus kregen. Nu eist ze opnieuw €760 per maand en €2800 van juli tot nu.

Welke rechten en kans heeft mijn ma om dat contract wat ze heeft van de overleden huisbaas uit te doen onder het vooropgestelde bedrag met hem? Heeft zijn ex vrouw het recht om nu geld te eisen en de huur fors omhoog te doen?

Met vriendelijke groeten,
Davy

Wanneer een huis van eigenaar wisselt moet de nieuwe eigenaar het bestaande huurkontrakt volledig respecteren. Dus ook de huishuur.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Davy88
Topic Starter

#3 , 11 mar 2010 14:39

Bedankt voor het snelle antwoord.

Dus hoe dan ook zal ze tevreden moeten zijn met €550 per maand? Ze kan absoluut geen weg daarom heen vinden? Ook niet als ze nog beide eigenaar waren voorheen? Want we hebben uiteraard alleen de handtekening van 'onze' huisbaas staan.

Reclame

artemis

#4 , 11 mar 2010 15:23

Heb je al geinformeerd of de overleden verhuurder het contract had laten registreren?

Davy88
Topic Starter

#5 , 12 mar 2010 14:46

Neen. Ze gaat normaal gezien vandaag naar het huursyndicaat en eens bellen naar de advocaat van hem.
Ik neem aan dat dat nadelig voor ons kan zijn, moest die niet geregistreerd zijn geweest?

Terug naar “Huren”