huurcontract stoppen met uitstel op basis in gebreke stellen

KDS
Topic Starter

huurcontract stoppen met uitstel op basis in gebreke stellen

#1 , 25 feb 2010 12:50

Beste,

Ik zit met een heel prangende vraag in hoeverre ik een huurcontract kan beêindigen met enig uitstel nav het niet uitvoeren van de herstellingswerkzaamheden. Ik huur de woning sinds 01 Jan 2010, maar was niet eerder in de gelegenheid het pand per 29 Jan in te trekken. Van zodra ik er woonde stel ik meerdere gebreken vast, zoals een verstopte algemene afvoer van het appartementsgebouw, waarbij ik als gelijjvloers het afvalwater van derden binnen krijg. Daarnaast moet ik eveneens vaststellen dat de gasbrander niet functioneert naar behoren, want van zodra ik warm water wens te gebruiken slaat het toestel continue aan en af. Ook heb ik te kampen met lekkende waterkranen etc. Hierover heb ik de eigenaar reeds 2 maal aangetekend aangeschreven, maar hij probeert het allemaal op te lossen met lapmiddeltjes. Kortom zit nog steeds met de verstopping, foute gasbrander en versleten waterkranen. Omdat mijn geduld eerlijk gezegd op raakt ben ik op zoek naar een andere huurwoning en heb die sinds gisteren gezien. Alleen kan ik niet eerder dan 15 Mei in de nieuwe huurwoning. In hoeverre kan ik het huidige huurcontract verbreken op basis van in gebreke stellen van de eigenaar, maar met enig uitstel om het nieuwe pand in te kunnen trekken.
Heel nieuwsgierig naar jullie advies hierin.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 feb 2010 13:02

vredegerecht verbreking van het contract wegens gebreken in basisvoorzieningen

of

via brandweer en schepencollege in de woning een gasrisico laten vaststellen ---> onbewoonbaar verklaring.

KDS
Topic Starter

#3 , 25 feb 2010 13:41

vredegerecht verbreking van het contract wegens gebreken in basisvoorzieningen

of

via brandweer en schepencollege in de woning een gasrisico laten vaststellen ---> onbewoonbaar verklaring.
Deze informatie was mij reeds bekend, maar de eigenlijke vraag is, als de vrederechter inderdaad akkoord gaat met het verbreken van het huurcontract moet ik er dan meteen uit of kan ik uitstel vragen tot wanneer ik in de nieuwe woning kan trekken.

Reclame

Vandebos

#4 , 25 feb 2010 14:02

U kan dit in uw verzoek formuleren.

Dit valt zelfs te prefereren aangezien er toch eerst een verzoeningspoging plaatsvindt. Op deze kan dan dit punt worden aangebroken en zal er mogelijk een akkoord tussen beide partijen kunnen worden gesloten zonder dat het tot een echte rechtszaak dient te komen.

Terug naar “Huren”