Beste
In 2004 ging ik een 3-6-9 huurovereenkomst aan voor de huur van een appartement. Eind oktober 2008 verbreek ik deze huurovereenkomst schriftelijk en volgens de regels. Per eind januari 2009 laat ik het appartement volledig in orde achter; ik krijg mijn volledige huurwaarborg terug. Ik heb sindsdien geen kontakt meer met het immo-kantoor. Vandaag vind ik een brief in de bus van hun verzekeringsmaatschappij met een claim van bijna 2000 euro voor ''schade aan tegels in de badkamer door een lek tijdens de periode waarin u het appartement huurde'. Als datum van het schadegeval wordt vermeld 28 november 2008. Toen woonde ik nog in het appartement, maar ik heb geen idee waar het over gaat...! Vraag is natuurlijk kan dit zomaar...? Ten eerste heb ik mijn waarborg terug, wat toch wil zeggen dat alles in orde was op het moment dat ik vertrok...? Ten tweede vraag ik mij af hoe je bewijst dat het probleem uit die periode stamt en bij wie de bewijslast hiervoor ligt; moet het immo-kantoor bewijzen dat ik hiervoor verantwoordelijk ben of moet ik kunnen bewijzen dat ik het niet ben....?