huurwoning

kaatje73
Topic Starter

huurwoning

#1 , 21 feb 2010 14:14

ik heb een vraag die ik eigelijk niet kan terug vinden op internet.Ik heb een huur huis en ik wil graag een vriendin helpen.Deze vriendin heeft straks geen woning meer en ze mag bij mij wonen.
Geld zal ik niet vragen, dus ze verhuurd niet onder en ik vraag ook geen een deel huur.
Mag dit????????????????????

mvg Karin

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 feb 2010 14:52

Indien uw vriendin schulden heeft open staan en bij u komt wonen zal bij een inbeslagname de deurwaarder ervan uitgaan dat alle goederen op heer verblijfplaats aanslaanbaar zijn, dus ook de uwe...

Het is een hele heksenketel om deze dan nadien terug vrij te krijgen.

Wettelijk dient u de verhuurder op de hoogte te brengen indien er iemand extra in het pand komt wonen, ongeacht de reden, in realiteit gebeurt dit praktisch nooit.

kaatje73
Topic Starter

#3 , 21 feb 2010 17:17

Oke bedankt voor de info, maar hoe zit het als ik een jaar bij me vriend ga wonen en zij woont in mij huis, krijg ik dan last van de belasting dienst, ik krijg namelijk huurtoeslag, ben ik die dan kwijt"?????

Reclame

Vandebos

#4 , 21 feb 2010 17:54

Als u verhuist en uw familiale toestand verandert kan dit een invloed hebben op de huurtoeslag. "Vergeten" te melden zal bij constatatie als fraude worden geïnterpreteerd en als gevolg minimaal het terugbetalen van de teveel ontvangen gelden met zich meebrengen.

Terug naar “Huren”