mag ik persoon buitengooien?

oeps
Topic Starter

mag ik persoon buitengooien?

#1 , 13 feb 2010 22:26

Ik zit met vervelend probleem.
2 weken geleden huurt een zakenman op zijn eigen naam mijn
appartement voor een kennis uit Nederland van hem. Het contract wordt getekend op
de naam vd zakenman,van het feit dat de kennis er eigenlijk in komt wonen hebben we niks geschreven.
Nu gebruikt die kennis mijn appartement als bordeel om mannen te ontvangen. Ik heb de zakenman hiervan op de hoogte gebracht en we
zijn onderling akkoord gegaan om het contract met onmiddellijke ingang
te verbreken. Dit staat op papier. We hebben die kennis verzocht om het pand te verlaten maar ze wilt er niet uit.

Kunnen we ze eruit zetten eigenhandig? Als we de politie bellen,hebben die
het recht ertoe om haar eruit te zetten? Of moet zoiets naar de rechtbank?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 feb 2010 23:26

Kijk de statuten van uw basisakte eens na. Normaliter staat daar een beding in dat er geen handel of prostitutie bedreven mag worden in het complex.

Heeft u de dame in kwestie reeds aangeschreven dat het contract met onmiddellijke ingang en onderlinge overeenstemming tussen de ondertekenende partijen werden verbroken gelet op het uitoefenen van niet getolereerde activiteiten en haar gesommeerd het pand binnen de dertig dagen te verlaten? Dat indien u binnen de 10 werkdagen na kennisname geen bevestiging ontvangt u verplicht zal zijn op haar kosten het vredegerecht in te schakelen.

Indien dit is gebeurt en er geen reactie volgt zal u de vrederechter dienen in te schakelen. Samen met het contract, de onderlinge overeenstemming tot verbreken van het contract, de basisakte en het schrijven in kwestie en de vermelde feiten in het verzoek schrift zal deze normaliter de uitzetting bevelen.

Ik herinner me vaag ergens dat de politie en burgemeester eveneens konden ingrijpen maar ga me hier even over bevragen.

oeps
Topic Starter

#3 , 13 feb 2010 23:49

Amai Vandenbos,moet jij op een zaterdagavond geen pintjes gaan pakken? Bedankt voor het snelle reageren alvast!

In het contract staat idd dat het app enkel voor privé wordt verhuurd en niet voor handel.
Het feit dat we haar er heel snel uitwillen is omdat ze in heel Nederland wordt gezocht voor oplichting en afpersing. Ook de zakenman die haar huur betaalt perst ze af voor geld voor in haar onderhoud te voorzien ed. Ik verschoot me een bult toen ik haar naam op google intypte.
En de mailtjes die ze naar hem stuurt zijn in de trant van "ik wil 15.000 euro of ik vertel aan je vrouw dat je op mijn seksadvertentie hebt gereageerd".

Dus ons ding was om ze er uit te zetten,eigenhandig,zonder vrederechter.
Ik begrijp dat je dat normaal doet via vrederechter maar aangezien"zij"
helemaal niet huurt bij mij heeft ze toch geen enkel recht om daar aanwezig te zijn? Laat staan om in mijn meubels poepiepoepie te doen?

Reclame

Vandebos

#4 , 14 feb 2010 01:44

als ze in heel Nederland wordt gezocht, rapporteren bij de politie dat ze geseind staat bij de noorderburen en dat ze onrechtmatig het pand bezet.

In een dergelijk geval is de politie zeker uw vriend...

Uitzetten zonder vonnis, zelfs van een vreemde die het pand bezet zonder titel, kan je in moeilijkheden brengen voor diezelfde vrederechter.

Hou niet zo van pintjes. (Vader hield er teveel van; heeft de voorraad voor de komende 15 generatie opgebruikt...)

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 14 feb 2010 15:02

Is de datum waarop het kontrakt met de Nederlander wordt beeindigd al voorbij?

Zo ja dan zou ik het volgende eens uittesten:

U gaat naar politie. Zeg dat sedert dag xx pand niet meer verhuurd is en dus leeg staat. U vertelt hen dat er zich nu inbrekers/pandkrakers in de woning bevinden en u zich bedreigd voelt......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 feb 2010 18:44

Ik heb hier wat antwoorden van mij samengebracht :

je zit hier inderdaad met verschillende zaken bij elkaar.
scenario 1
Als het contract van een woning op naam van x staat - dan is Y geen partij.
Als ze daar niet is ingeschreven zitten we met een 'wederrechtelijke' bezetting.
Als eigenaar moet ik in principe niet weten dat er na einde contract met zakenman plots iemand anders daar zit.
Wat mij (als eigenaar) betreft staat het pand leeg.
Dus deur met snelbouw laten dichtmetselen is mogelijk ( bij krakers vb als er niemand binnen zit).
PS alle nutsvoorzieningen gezien leegstand of AF zetten.

Ander slot steken..... scherp op de dunne wettelijke lijn

scenario 2 -- politie - edoch het betreft een pand - appartement als woning
zelfs niet ingeschreven kan politie niet binnen behalve in de bij wet bepaalde gevallen op de wettelijke wijze.

uitzonderingen hierop: hulpgeroep vanuit pand of vermoeden van inbrekers...( elementen van bewoning door persoon doorkruisen het geheel.
Politie zal dan vaststellingen doen ter identificatie overgaan en mogelijk eens nakijken in Algemene Nationale Gegevensbank.
Betrokkene moet dan wel gesignaleerd staan strafrechtelijk (Schengen) in België.

scenario 2bis -- ook de bijzondere belastinginspectie zal erbij gehaald worden gezien inkomsten uit pand en mogelijk ook probleem voor eigenaar .... verdachte huuropbrengst....

scenario 2 ter ... gelet op openbare zedelijkheid - kan de burgermeester 'oorden van ontucht ' laten sluiten en de nodige boetes geven ...
dit als bestuurlijke overheid met de nodige dwangmaatregelen tot gevolg

....

prostitutie is op zich niet strafbaar maar de uitbating wel
het moet een handelspand zijn == belastingen
al het verhuurd wordt en de eigenaar weet van niets --- dan heeft deze een probleem verschil in belastingen

stap eens binnen bij de politie - vraag naar vb de wijkteam verantwoordelijke en meldt dit aan - men zal dan wel discreet een onderzoek opstarten en het nodige doen.
Dit soort zaken kan in een woonomgeving als overlast beschouwd worden
In sommige steden oa Antwerpen speelt men zeer kort op de bal als overlast
Je kan trouwens eens info inwinnen bij oa Payoke in Antwerpen en de cel prostitutie van de politie van Antwerpen of van Gent
Beide kunnen u nuttige info geven