Hallo,
Ik heb een contract van 1 jaar afgesloten met een jong koppeltje (hij heeft geen Belgisch paspoort, zij wel en beiden hebben getekend). Het contract is geregistreerd en werd begin dit jaar getekend.
Op de dag dat de waarborg moest betaald worden alvorens de sleutel te krijgen zeiden ze op het moment van tekenen bij de bank dat ze het geld 2 dagen later pas konden vrij maken. Ik ben toen (dom geweest) gezegd dat dat ok was en hen de sleutel gegeven.
Een maand later was de eerste huur en de waarborg nog steeds niet voldaan.
Na lang aandringen is de eerste maand huur betaald, de 2de maand is nooit betaald en de waarborg ook niet. Ze maken (als ze opnemen) altijd valse beloftes, afspraken waarbij we uiteindelijk voor een gesloten deur staan en ze niet opendoen noch de telefoon opnemen... We hebben intusssen ook ontdekt dat ze nog steeds niet geregistreerd staan als wonende op dat adres.
Ik heb ze nu een aangetekende brief gestuurd met een kopie per gewone post. Aangezien hun brievenbus uitpuilt van de post en ze nooit opendoen neem ik aan dat ze deze nooit gaan afhalen en de kopie per gewone post gestuurd ook niet zullen lezen.
Ik ben intussen ook naar een deurwaarder geweest om een dagvaarding aan te vragen en een verdrijving aan te vragen.
Beiden werken in de horeca, wit of zwart weet ik niet.
Heeft er iemand een idee wat ik nog kan ondernemen, indien ze tot uitdrijving veroordeeld worden zal ik dan ooit mijn geld zien als ze officieel geen inkomen hebben?
Bedankt!