Maar daar ben je natuurlijk niet veel mee als je geen rode slaapkamer wil...
Indien noch de huurder noch de verhuurder de muren een lichte kleur geeft dient u dit zeer specifiek te laten vermelden in uw intredende plaats beschrijving en onder de bijzondere voorwaarden in het huurcontract te laten opnemen. (kwestie van die clausule te annuleren)
Maar daar ben je natuurlijk niet veel mee als je geen rode slaapkamer wil...
Indien noch de huurder noch de verhuurder de muren een lichte kleur geeft dient u dit zeer specifiek te laten vermelden in uw intredende plaats beschrijving en onder de bijzondere voorwaarden in het huurcontract te laten opnemen. (kwestie van die clausule te annuleren)
Die heeft precies dezelfde verhuurovereenkomst als wij dus die heeft dat ook.Maar daar ben je natuurlijk niet veel mee als je geen rode slaapkamer wil...
Het is niet ondenkbaar dat als de huidige huurder niet herschildert en er een deel van zijn waarborg wordt ingehouden, de verhuurder zal proberen het daarbij te laten...
Vermits je weet hebt van de vorige huurovereenkomst zou ik daar toch proberen over te onderhandelen.
Hoe kan ik dit juridisch gezien aantonen?Als je de woning krijgt met rode of violette muren kan de verhuurder je niet verplichten ze in het beige of wit te zetten. Je moet de woning gewoon terug opleveren zoals je ze bij aanvang gekregen hebt.
Als je geen tussenkomst van de verhuurder krijgt om de kleuren in een lichter kleurtje te zetten, kan je ze nog altijd op eigen kosten in een lichter kleurtje zetten.
Ik zou er dan wel voor zorgen dat de verhuurder de woning na einde huurkontrakt terug in dezelfde kleur krijgt. Zou mij zelf nog iets mogen kosten ...
Ik woon er nog niet, ik krijg de sleutel pas 1 maart.Is er geen plaatsbeschrijving met foto's opgemaakt? Als ik het me goed herinner kan je tot één maand na de sleuteloverdracht een plaatsbeschrijving laten opmaken door bvb een expert.
Kan een verhuurder door middel van een contract zomaar de huurder dwingen werken uit te voeren...? Als de muren rood zijn kan men de huurder toch niet verplichten ze in het wit oid te verven.
Het zou een handig weetje zijn als dat idd wettelijk is..hoeven we niet meer het hele huis te schilderen
(dat donkerdonkerblauw bezorgt me een depri gevoel ondertussen)
Gewoon in de plaatsbeschrijving de kleur vermelden.Hoe kan ik dit juridisch gezien aantonen?
That's the spirit. Zo hoor ik het graag.Want idd anders verf ik ze idd terug knalrood