Oude huisbaas stuurt rekening

pieterl
Topic Starter

Oude huisbaas stuurt rekening

#1 , 04 feb 2010 07:55

Kan iemand mij helpen?

Vorig jaar 1 maart 2009 ben ik verhuisd naar een andere kamer. Nu, 11 maanden later, stuurt mijn oude huisbaas een rekening met kosten voor 2008 en de eerste twee maanden van 2009. Deze kosten zijn echter zo hoog, dat ik me niet kan voorstellen dat het zuivere koffie is, maar dat terzijde. Het betreft afvalstoffenheffing, casema, internet en misschien een klein beetje huur. Mag een huisbaas na zo'n lange tijd nog rekeningen opsturen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 feb 2010 11:27

Voor de huurgelden is er een verjaringstermijn van 5 jaar.
Art. 2277. Termijnen van altijddurende renten en van lijfrenten;
Die van uitkeringen tot levensonderhoud;
Huren van huizen en pachten van landeigendommen;
Interesten van geleende sommen, en, in het algemeen, al hetgeen betaalbaar is bij het jaar of bij kortere termijnen,
Verjaren door verloop van vijf jaren.
Voor algemene onkosten een verjaringstermijn van 10 jaar.
Art. 2262bis. <Ingevoegd> § 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar.

U heeft wel recht op een gedetailleerd overzicht van alle kosten die uw huisbaas u aanrekent. Verzoek hem hierom aangetekend. (gedetailleerd wil zeggen, met een volledig overzicht voor elke post met indien mogelijk de facturen)

Seth

#3 , 04 feb 2010 16:16

Casema en afvalstoffenheffing....Dat lijkt me eerder Nederlands niet waar?

mvg

Reclame

Vandebos

#4 , 04 feb 2010 17:36

gmbl je hebt gelijk.

http://www.rechtenforum.nl zal je beter kunnen helpen dan wij zuiderburen...

:wink:

Terug naar “Huren”