Na opzeg toch nog huur betaald

miro2547
Topic Starter

Na opzeg toch nog huur betaald

#1 , 03 feb 2010 20:42

Hallo,

na 1.5 jaar huren verhuizden we. Blijkbaar was het huurcontract niet geregistreerd, dus volgens de huurwet van 1 juli 2007, moeten we geen opzegvergoeding betalen en zelfs geen opzeg doen.

We hadden een mondelinge overeenkomst met de verhuurder, dat als we een nieuwe huurder vonden, we geen opzeg moesten doen. In een aangetekend schrijven gestuurd in december liet ik hem weten dat de flat 1 februari leeg zou zijn.
Ondertussen hadden we enkele huurders gevonden, maar de huisbaas had geen zin om met hun afspraak te maken voor 1 februari. Nu is het 3 februari en zit ik nog altijd met de sleutels van dat lege appartement en heb ik per ongeluk toch de huur betaald voor februari. (bestendige opdracht te laat geschrapt)

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 feb 2010 21:22

De verhuurder verzoeken de aan hem gestorte som terug te storten.

U kan dit telefonisch of mondeling doen.

Wordt er hier echter geen gehoor aan gegeven dan zal u via aangetekend schrijven deze som dienen terug te eisen. Hierin verzoekt u de verhuurder u onverwijld het per ongeluk overgeschreven bedrag binnen de 10 dagen na kennisname terug te storten. Dat indien dit bedrag niet binnen de gestelde termijn wordt terugbetaald u vanaf heden de gerechtelijke interesten opeist op dit bedrag en u zich verplicht zal zien om op zijn kosten een procedure voor de vrederechter in te spannen. Verwijs in het schrijven ook naar de eerste conversatie die u hierover met de verhuurder hebt gehad (datum en uur).

Reclame

Terug naar “Huren”