verbreking huurovereenkomst

sacha123
Topic Starter

verbreking huurovereenkomst

#1 , 01 feb 2010 13:47

geachte ,
ik heb een probleem , ben enkele maanden geleden slachtoffer geworden van een ongeval , ik ben alleenstaande , niemand heeft mijn huisbaas verwittigd of mijn huur verder betaald , ikzelf was in de onmogelijkheid om dit te doen , nu ik aan de beterhand ben probeer ik contact te krijgen met de huisbaas , dit is me tot nu toe niet gelukt , ondertussen heb ik wel van de overburen vernomen dat al mijn spullen zijn weggehaald , kunnen zij die zomaar weggooien of word dit ergens bewaart?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 feb 2010 14:47

Neen. Een contract kan enkel verbroken worden middels wederzijdse instemming of een vonnis.

Indien de huisbaas weigert u te woord te staan zal u bij het lokale vredegerecht dienen te gaan informeren of er een geding tegen u is aangegaan om het contract te verbreken.

Indien dit niet het geval is zal u klacht dienen te deponeren bij de politie aangezien uw rechten zijn geschonden. (Inbraak, diefstal en huisvredebreuk)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2010 18:35

Klopt de huisbaas mag zelfs niet bij u binnen - dat is zoals vdb zegt.
Indien er geen vonnis is vrederechter dat u uitdrijft - of indien de politie u niet ambtelijk geschrapt heeft heeft hij geen poot om op te staan.
U dient onverwijld aangifte te doen van inbraak- diefstal - beschadiging enz enz tegen onbekenden ( politie zal wel zetten in PV wat het juist zal worden) - met vermoeden naar --- politie kan dan eventueel zelfs huiszoeking gaan doen ( hangt weer van aantal factoren af).

Dus begin met een telefoontje naar je kwartieragent - moet lukken vanuit ziekenhuis - vraag hem eventueel eens langs te komen als het dezelfde gemeente is moet dit zeker ook lukken.
Dikwijls hebben kwartierinspecteurs de gegevens van de eigenaars

Reclame

Franciscus

#4 , 01 feb 2010 18:36

ps de kwartieragent kan eenvoudig via zijn teamleider een patrouille naar uw adres sturen om een inbraak met diefstal van ( woningdiefstal) te laten vaststellen om de zaak op te starten

sacha123
Topic Starter

#5 , 03 feb 2010 16:01

Ik heb het ondertussen nagegaan en er is een zitting geweest voor de vrederechtbank , waarbij ik bij verstek ben veroordeelt of zo iets ik kan de papieren van het vonnis gaan opvragen op de griffie

Franciscus

#6 , 03 feb 2010 17:53

In dat geval kan u zelfs uitgedreven zijn geworden - en zijn uw goederen opgeslagen bij de gemeente.

Dan heb ik toch wel een vraag - in nogal wat gevallen zullen deurwaarders bij de politie kwartieragent navragen od-f deze niet weten waar bewoner gebleven is - navraag bij buren had dan vermoedelijk toch wel een alarmsignaal gegeven - alles staat er nog ... met gevolg dat ook systeem ziekenhuizen zal gecontacteerd worden door politie. Het intikken van uw naam had - wanneer ongeval in uw politiezone was gebeurd toch uw naam opgeleverd.

Natuurlijk heb je er nooit aan gedacht iemand te verwittigen en waarom heeft het ziekenhuis (sociale dienst) daar niets aan gedaan of met u besproken - dit zijn zaken die voor een ziekenhuis dagelijks voorkomen en de sociale dienst neemt dan contact op ---met juist de politie.

Dus asap contact met politie

joyceke

#7 , 04 feb 2010 23:18

ik heb een volgend probleem ik verhuur een klein appartementje warvan je officieel adres niet kan zetten door dat de blok niet geregulariseerd is door dat probleem val ik zonder inkomen en loop ik 3maanden huur achter vandaag krijg ik de huisbaas te zien en die zet mij nu zaterdag overmorgen dus uit het huis en ben een alleenstaande moeder met zoontje van 4 jaar kan die mij op 2dagen er uit zetten

Vandebos

#8 , 05 feb 2010 01:28

Neen. Een uitzetting kan alleen middels een uitvoerbaar verklaard vonnis gebeuren. het is dan een deurwaarder die de uitzetting zal dienen uit te voeren 30 dagen nadat hij u het vonnis en de intentie tot uitzetting heeft betekend.

Slot veranderen en politie verwittigen als hij dit zonder vonnis tracht uit te voeren.

Franciscus

#9 , 05 feb 2010 13:39

...waar je je adres niet kan zetten ...huur klein appartement ...

Dat ruikt zeer sterk naar huisjesmelkerij.
Politie en/of wooninspectie kan dat vaststellen en dan kan u een ander appartement betrekken op kosten en last van die eigenaar.

U kan hiervoor beroep doen op de gemeentelijke sociale dienst die u MOET helpen. (is wettelijke verplichting)

Terug naar “Huren”