Huurwaarborg via de bank verkrijgen?

addicted
Topic Starter
Berichten: 1

Huurwaarborg via de bank verkrijgen?

#1 , 26 jan 2010 19:55

Hallo iedereen,

Wij zijn van plan om een zaak te beginnen, we zijn vandaag naar een pand gaan kijken waarvoor we 1300 euro per maand zouden betalen.

Ik had op de site van Fortis gezien dat die dat wel zouden doen maar da's voor personen 18-30 jaar (en wij zijn 34 & 35).

Nu had ik graag geweten of er banken zijn die ons de huurwaarborg voorschieten zonder zelf geld uit te halenn, uiteraard zijn wij van plan om bij die bank klant te worden.

Wie kan ons hiermee helpen ?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 26 jan 2010 21:53

ik dacht dat de huurwaarborg via bank enkel wettelijk was geregeld voor het huren van een pand met hoofdbewoning als doel?

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 07 feb 2010 14:15

Een huurwaarborg voor het huren van een handelspand kan theoretisch via een systeem van bankgarantie. Elke bank kan dat doen.
In praktijk maakt een bankgarantie meestal deel uit van een kredietenpakket.
het is voor de bank een 100 % risisco. Als u de huur niet betaalt moet de bank in dit geval voor 5.400 € opdraaien.
Gratis zal het nooit zijn : u betaalt daar een vergeoding voor. Daarenboven zal de bank uw kredietwaardigheid onderzoeken, voor ze zich garant stelt voor u. En mogelijk zal ze ook zekerheden vragen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huren”