Nederlanders als huurder

EMW
Topic Starter

Nederlanders als huurder

#1 , 26 jan 2010 12:25

Ik verhuur een pand aan Nederlanders. Thans is er 1maand huurachterstal. Zijn er meer of minder problemen omdat de huurders Nederlanders zijn? Was het eenvoudiger bij Belgische huurders. Het pand is gelegen in België!
Zou het de volgende keer gewenst zijn hieromtrent een aparte clausule te voorzien in de huurovereenkomst?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 jan 2010 13:09

Niet echt. Aangezien het pand gelegen is in België dienen ze zich te houden aan de Belgische huurwetgeving. Het betekenen van het vonnis of het innen via deurwaarder kan wel problemen geven als ze terug naar Nederland verhuizen vooraleer de achterstal betaald te hebben. Met problemen bedoel ik hogere kosten...

jel65

#3 , 27 jan 2010 19:01

Ik verhuur een pand aan Nederlanders. Thans is er 1maand huurachterstal. Zijn er meer of minder problemen omdat de huurders Nederlanders zijn? Was het eenvoudiger bij Belgische huurders. Het pand is gelegen in België!
Zou het de volgende keer gewenst zijn hieromtrent een aparte clausule te voorzien in de huurovereenkomst?
Hallo EMW, ik heb net hetzelfde 'probleem' ; mijn bedoeling was kort op de bal te spelen (er zijn immers bepaalde elementen die me voor het ergste doen vrezen). Er is nu bijna 1m huurachterstand, geen communicatie, dus een aangetekend schrijven zal die weekend vertrekken ! veel succes !!

Reclame

Vandebos

#4 , 27 jan 2010 22:22

Niet vergeten in het schrijven een termijn te plaatsen waarbinnen u van hen verwacht de achterstallen gestort te zien op uw rekening. Op die wijze zijn bij niet betalen onmiddellijk in gebreke gesteld en kan u zonder problemen en met voldoende materiaal naar de vrederechter.

Terug naar “Huren”