Nalatigheid van verhuurder

MdeHaas
Topic Starter

Nalatigheid van verhuurder

#1 , 24 jan 2010 14:47

Hallo allemaal.

Ik had een vraag.
Wat zijn de voorwaarden om eerder onder je huurcontract uit te kunnen?

Ik huur sinds augustus 2009 een appartement met een jaar contract. Er zijn enkele kleine mankementen aan. De vorige huurster (een collega van me) zei dat de huisbaas dat nog in order zou maken. Ik stoorde me er niet aan en wilde me eerst settelen.

Sinds oktober 2009 gaat de voordeur steeds moeilijker op slot. Ik heb dit toen meteen gemeld aan de verhuurder. Hij zou dit laten maken. Als er word in gebroken ben ik niet verzekerd omdat de inbrekers zo binnen kunnen lopen. Dit heb ik mijn huisbaas ook gemeld maar die vind dit blijkbaar niet belangrijk genoeg.

In december was er nog niks veranderd ondanks mijn herhaaldelijk vragen om het te laten maken. Het was nu zelfs zo erg dat de voordeur helemaal niet meer op slot gaat. Het lukt zelfs mijn vriend niet meer. We zijn ook bang dat als we te ver doordraaien, de sleutel afbreekt.

In de tussentijd kon ik de huisbaas ook niet bereiken omdat zijn telefoonnummer afgesloten was.
Nu kreeg ik deze week een sms van de huisbaas dat ik mijn huur niet betaald zou hebben van januari. Die heb ik voor de kerst al betaald en hij gelooft me niet zegt ie. Dat kan ik gelukkig bewijzen, maar hij blijft moeilijk doen.

Ik heb dus een contract tot 1 augustus 2010, maar door zijn nalatigheid en zijn gedrag wil ik hier absoluut eerder weg.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik heb, als ik eerder weg kan, niet zo'n zin om voor mijn huisbaas nieuwe huurders te gaan zoeken. Als hij me normaal behandelde was het geen probleem maar onder de omstandigheden niet.

Kan iemand me please advies geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MdeHaas
Topic Starter

#2 , 24 jan 2010 16:40

Wat ik nog wilde toevoegen is dat ik tot heden ook geen kopie van mijn huurcontract heb ontvangen.

Vandebos

#3 , 24 jan 2010 17:18

U stuurt de huisbaas een aangetekende brief waarbij u hem herinnert aan al de commuicaties aangaande gebreken in het pand (lijstje maken), dat er na al deze talloze meldingen nog steeds niets gebeurt is en dat er u bijgevolg geen andere mogelijkheid overblijft dan hem aangetekend in gebreke te stellen en hem te verzoeken om de binnen de 10 dagen na kennisname van dit schrijven:

- u een kopie van het geregistreerde contract te te bezorgen.
- De defecten aan de woning ( waarvan u een lijst in bijlage plaatst) te laten herstellen en U voor de zware problemen afspraken te laten geworden waarbij deze binnen de dertig dagen na kennisname middels dit AS worden opgelost.
- Dat u hem vanaf heden verantwoordelijk stelt indien er door het gebrekkige slot wordt ingebroken.

Dat indien u geen antwoord krijgt binnen de gestelde termijn u verplicht zal zijn om op zijn kosten via het vredegerecht de reparatie van de mankementen te bekomen en de woningdienst zal inschakelen voor een keuring van het pand.

Zal wel wakker schieten.

Wat betreft opzeggen contract:

Het is een contract van bepaalde duur, deze zijn moeilijk op te zeggen omdat de wettelijke opzegmogelijkheden hierbij niet gelden. Alles hangt af van de specifieke opzegclausules voorzien in het contract. Om te verhinderen dat dit contract stilzwijgend overgaat in een 3-6-9 op het eide van het contract dient u minstens 3 maanden voor het vervallen van het contract de verhuurder een aangetekende brief sturen waarbij u het contract opzegt op het einde van de vastgelegde contractuele termijn.

Zonder het contract heeft geen mogelijkheid na te gaan of er eventueel andere mogelijkheden zijn om het op zeggen.

Hoe zit het met de huurwaarborg? Heeft u deze cash betaald?

Reclame

MdeHaas
Topic Starter

#4 , 24 jan 2010 20:20

Bedankt voor de reactie.

Een brief had ik al opgemaakt en klaar voor verzenden, maar een aantal dingen die u noemt moet ik er nog in vermelden.

Groetjes,

MdeHaas
Topic Starter

#5 , 24 jan 2010 20:55

Wat betreft de huurbaarworg:

Ik heb 2 maanden waarborg betaald ter waarde van 800 euro.
Deze heb ik contant betaald.

De verhuurder wilde dit niet op een geblokkeerde rekening zetten.
Dit was omdat een vorige huurder met de noorderzon was vertrokken en de verhuurder niet aan het geld kon zonder een handtekening van de huurder én die van hem. Die huurder was hem waarschijnlijk nog huur schuldig, meer dan de borg was.

De eerste keer dat ik de borg zou betalen en het contract zou tekenen zouden we dat met zijn broer afspreken aangezien de verhuurder op vakantie was. Die keer is zijn broer niet op komen dagen.

De tweede afspraak was ook met zijn broer, maar die belde onverwachts waardoor we geen geld bij ons hadden en het deze keer ook niet door kon gaan.

De derde afspraak was met de neef van de verhuurder. De broer was inmiddels ook op vakantie. De neef kwam 1,5 uur te laat. Omdat ik het niet meer zo vertrouwde heb ik op een papiertje een verklaring van betaling en ontvangst opgesteld die de neef ondertekend heeft.

Dat was betreft de waarborg.

Wat me ook net binnen schiet en wat misschien ook een bezwarende reden kan zijn om eerder dan augustus onder het contract uit te komen, hoop ik, is de brievenbus.

Bij het intrekken van de woning, kreeg ik geen sleutel van de brievenbus omdat de vorige bewoner deze kwijt was geraakt. Op die sleutel heb ik minimaal 3 weken moeten wachten. Ook daar aan vooraf ging veel moeite qua medewerking en communicatie. Krijg soms hele kinderachtige antwoorden.

Er zat post van mij in de bus en ook nog van de vorige bewoner. Aangezien de vorige bewoner een collega is, hadden we de afspraak dat ik deze post voor haar zou meenemen. Toen ik uiteindelijk de sleutel kreeg, bleek de brievenbus leeggehaald. Toen ik de verhuurder erop aansprak kreeg ik als antwoord dat hij van niks wist. Echter was hij de enige met een sleutel dus niemand anders kon het gedaan hebben. Hij wilde ook de post die erin zat niet aan mij teruggeven en tot heden heb ik die nog altijd niet.

Terwijl ik dit typ herinnert mijn vriend me er ook aan te vermelden dat de verhuurder voor het tekenen van het contract en ons intrekken in de woning geen inspectie heeft gedaan van de woning nadat de vorige bewoner is vertrokken. Hij was die dag wel in het gebouw aanwezig.

Van alle gebreken hebben we ook foto´s gemaakt met de data erbij van opname.

Al met al een verhuurder from hell.

Vandebos

#6 , 24 jan 2010 21:21

ok

Wat betreft de huurwaarborg kan je dan ook hetzelfde aangetekende schrijven vermelden dat gelet op het feit dat jij de waarborg ten bedrage van X euro cash hebt overhandigd en dat de verhuurder dit weigert op een geblokkeerde rekening te storten zoals voorzien in de huurwetgeving onder artikel 10 u hem hem verzoekt dit alsnog binnen de 10 wdagen na kennisname van dit schrijven uit te voeren. Dat indien hij u binnen de gestelde termijn niet het bewijs overhandigt dat dit is gebeurd u gebruik wenst te maken van uw recht om op de gehele waarborg vanaf het schrijven van deze ingebrekestelling de wettelijke intresten te eisen zoals bij dwingend recht wordt vastgelegd in art 10 § 2 van de huurwetgeving. (voor 2009 bedroeg deze 5,5% op jaarbasis, voor 2010 3.25%)

Deurbel en brievenbus zijn kosten die voor de huurder zijn als je de puntjes op de i wenst te plaatsen. (uitgezonderd in flatgebouwen en dergelijke)

in onderschrift vindt je en pdf wie doet wat terug alsook een standaardcontract. Deze kunnen allebei handig zijn om eens na te lezen.

Als ik het correct begrijp is er geen plaatsbeschrijving bij het aangaan van het contract opgemaakt? Prachtig. Dan hij moeten bewijzen dat schades door jullie zijn veroorzaakt.

De foto's en opmerkingen betreffende hebben jullie daar wat mee gedaan om de datum ontegensprekelijk vast te leggen?

Indien niet:

- Brand de foto's en verklaringen op 2 cd'tjes en stuur dit aangetekend (beschermde omslag) aan jezelf. Niet openen bij ontvangen. Als er dan een dispuut is kan je dit pakket door de vrederechter laten openen (geen discussie wat betreft datering mogelijk) en is er meteen een kopie voor de tegenpartij. (pakket en fiche samen bewaren)

- In je huidig as aan de verhuurder waar je de gebreken bespreekt en om een reparatie vraagt plaats je er zeer duidelijk bij dat het hier gaat om gebreken die er reeds waren voordat jullie het pand huurden.

Dit wordt een hele brief...

Wat er nadien ook gebeurt, wat er ook telefonisch of mondeling wordt afgesproken, je bevestigt alle conversaties per AS. ( om het even of het nu gaat om afspraken ter reparatie of scheldpartijen en mondelinge weigeringen om de gevraagde stappen te ondernemen) Dat mag wel wat kosten maar uiteindelijk levert het jullie een sterke verdediging op mocht het tot een geding komen.

Laatste vraagje; hou ons hier op het forum op de hoogte. Een post die wordt afgesloten met het resultaat erbij helpt tientallen andere mensen in de toekomst verder...

MdeHaas
Topic Starter

#7 , 25 jan 2010 11:17

Bedank voor de reactie.

De foto's zijn gemaakt op een digitale camera dus de datum is vastgelegd daarop.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden!

Ga straks de brief versturen.

Vandebos

#8 , 25 jan 2010 12:00

Datum vastleggen op foto wil niets zeggen... Je kan nog altijd aan de foto hebben gewerkt. Dat is de vlek van digitale fotografie. Bij het aangetekend verzenden aan jezelf en niet openen van de brief creëer je als het ware een tijdscapsule.

MdeHaas
Topic Starter

#9 , 25 jan 2010 12:02

Hieronder de inhoud van de brief die ik verstuur. Sommige dingen heb ik aangepast i.v.m. privay van mij en anderen.

Naam en adres verhuurder

Mijn naam en adres

AANGETEKEND
Onderwerp: nalatigheden

26-01-2010, mijn woonplaats.

Geachte heer naam verhuurder,

Sinds 1 augustus 2009 huur ik bij u een appartement op mijn adres.

Medio oktober 2009 ondervind ik problemen met het slot van mij voordeur. Verscheidene keren heb ik hierover met u contact opgezocht en helaas tot op dit moment is er nog altijd geen actie ondernomen. In het begin ging mijn deur met moeite dicht en ik krijg die nu helemaal niet mee op slot. Ik heb in mijn woning kostbare apparaten staan waarvoor ik verzekerd ben, maar op het moment dat er word ingebroken en mijn deur is niet op slot, ben ik niet verzekerd.

Via mijn verloofde vernam ik dat u enkele weken aan de deur zou zijn geweest, de exacte datum weet ik niet meer, om de deur te laten maken. Dit kan echter niet kloppen, want die dag was ik vrij en ben ik de gehele dag de deur niet uitgeweest. Ik heb dan ook niemand aan de deur gehoord.

De afgelopen weken heb ik telefonisch contact geprobeerd te zoeken, maar het nummer bij mij bekend is niet meer in gebruik. Afgelopen vrijdag kreeg ik van u een sms met wat blijkbaar uw nieuwe nummer is. Ik wil even kwijt dat ik het slordig vind, dat ik dit nummer niet eerder van u kreeg.

Vanaf dat ik hier introk waren er meerdere mankementen aan het appartement die mij niet zeer stoorde waardoor ik besloot u er niet mee lastig te vallen. Echter door dit bovenstaande voorval wil ik er wel graag iets aan gedaan hebben. Ik heb de mankementen toegevoegd in de bijlage.

Met uitzondering van het mankement aan de voordeur, was ik op de hoogte van de mankementen via uw vorige huurster, naam vorige huurster. Zij had me dit verteld en ook verteld dat ze u al meerdere keren had gevraagd dit op te lossen, maar ook zonder resultaat net zoals ik nu ondervind.

Middels deze brief wil ik u verzoeken deze mankementen op te lossen .

Ook heb ik nog altijd geen kopie van mijn huurcontract mogen ontvangen en een kopie van de registratie van dat contract. Graag zou ik beiden van u ontvangen.

Ik heb navraag gedaan wat betreft het storten van de huurwaarborg op een geblokkeerde rekening. In de huurwetgeving artikel 10 staat:

Een waarborg die wordt gestort op een geïndividualiseerde
rekening op naam van de huurder. In
dit geval mag de waarborg niet meer bedragen
dan een bedrag gelijk aan 2 maanden huur.
De waarborg moet dus verplichtend bij een financiële
instelling worden geplaatst, op een geblokkeerde
rekening, op naam van de huurder.

Wanneer de verhuurder in bezit is van de waarborg
en nalaat deze op een geblokkeerde rekening
te plaatsen, dan is hij aan de huurder de
gemiddelde marktrente op de waarborgsom verschuldigd.

Wanneer de verhuurder in gebreke blijft, zelfs na
een aanmaning van de huurder, dan is hij vanaf
deze aanmaning de wettelijke interest op het bedrag
van de waarborg verschuldigd.

Ik ga ervan uit dat u dit in orde maakt.

Tot slot, wil ik u eraan herinneren dat er geen inspectie van de woning is gedaan op onze verhuisdag, maar dat wij wel de gebreken op digitaal beeld hebben vastegelegd.

Graag zou ik zien dat alle bovenstaand genoemde zaken binnen 10 werkdagen na kennisname van deze brief in orde worden gemaakt.

Met vriendelijke groeten,

mijn naam + handtekening

Vandebos

#10 , 25 jan 2010 13:25

Soms te braaf en dan weer te beschuldigend...

Naam en adres verhuurder

Mijn naam en adres

AANGETEKEND
Onderwerp: problemen in appartement gelegen te YYY

26-01-2010, mijn woonplaats.

Geachte heer naam verhuurder,

Sinds 1 augustus 2009 huur ik bij u een appartement op mijn adres.

Medio oktober 2009 ondervind ik problemen met het slot van mij voordeur. Verscheidene keren heb ik hierover met u contact opgezocht en helaas tot op dit moment is er nog altijd geen actie ondernomen. In het begin ging mijn deur met moeite dicht en ik krijg die nu helemaal niet mee op slot. Ik heb in mijn woning kostbare apparaten staan waarvoor ik verzekerd ben, doch op het moment dat er word ingebroken en mijn deur is, ongeacht de reden, niet op slot, zal de verzekering niet tussenkomen.

Via mijn verloofde vernam ik dat u enkele weken geleden aan de deur zou zijn geweest om de deur te laten maken. Die dag was ik echter vrij en ben ik de gehele dag de deur niet uit geweest. Ik heb dan ook niemand aan de deur gehoord. (hoe kan je weten dat je de gehele dag thuis was als je de datum niet meer weet?)

De afgelopen weken heb ik telefonisch contact geprobeerd te zoeken, maar het nummer bij mij bekend is niet meer in gebruik. Afgelopen vrijdag kreeg ik van u een sms met wat blijkbaar uw nieuwe nummer is. (commentaar op slordigheid weggelaten, don't kick the donkey too hard when you still need it...)

Vanaf dat ik het appartement betrok waren er meerdere mankementen aan het appartement die mij niet zeer stoorden waardoor ik besloot u er niet mee lastig te vallen. Gelet op het feit dat de voordeur toch in orde gebracht dient te worden wil ik u nu echter toch verzoeken deze problemen ineens mee aan te pakken. U vindt de lijst met problemen in de bijlage van deze brief. Op deze lijst komen geen nieuwe problemen voor die de vorige huurster, Mevr X, u ook reeds verscheidene keren, zonder gevolg, heeft gemeld in het verleden.

Middels deze brief wil ik u verzoeken deze mankementen op te lossen binnen de 10 dagen na ontvangst van dit schrijven of mij voor de reparaties die u wenst te laten uitvoeren door derden me een datum te bezorgen waarop deze zullen gebeuren niet later dan 30 dagen na kennisname van dit schrijven.

Bovendien heb ik nog steeds geen kopie van mijn huurcontract mogen ontvangen noch een bevestiging van de registratie van dat contract. Graag zou ik beide van u ontvangen binnen de 10 dagen na kennisname van dit schrijven.

Ik heb navraag gedaan wat betreft het storten van de huurwaarborg op een geblokkeerde rekening. In de huurwetgeving onder artikel 10 staat:

"Een waarborg die wordt gestort op een geïndividualiseerde rekening op naam van de huurder. In dit geval mag de waarborg niet meer bedragen
dan een bedrag gelijk aan 2 maanden huur. De waarborg moet dus verplichtend bij een financiële instelling worden geplaatst, op een geblokkeerde rekening, op naam van de huurder.

Wanneer de verhuurder in bezit is van de waarborg en nalaat deze op een geblokkeerde rekening te plaatsen, dan is hij aan de huurder de gemiddelde marktrente op de waarborgsom verschuldigd.

Wanneer de verhuurder in gebreke blijft, zelfs na een aanmaning van de huurder, dan is hij vanaf deze aanmaning de wettelijke interest op het bedrag van de waarborg verschuldigd."

Bij deze zou ik u dan ook willen verzoeken de huurwaarborg te deponeren op een geblokkeerde rekening en indien dit u dit niet uitvoert vanaf heden aanspraak te maken op de wettelijk intrest zoals voorzien bij dwingend recht in de huurwetgeving.

Hoogachtend, (Iemand vriendelijk groeten doe je niet met een dergelijke brief..)

mijn naam + handtekening

In bijlage: lijst met gebreken zoals u reeds gemeld door mezelf en Mervr X, vorige huurster.
Dit is wat ik zou schrijven...

MdeHaas
Topic Starter

#11 , 25 jan 2010 13:44

Bedankt voor de aanpassingen. Ik heb ze doorgevoerd en ik zal de brief zo opgesteld versturen. Ik hou jullie op de hoogte.

Vandebos

#12 , 25 jan 2010 14:22

Wat tussen haakjes staat wel uit de brief laten hé... :mrgreen:

Ken er eentje die zo ooit zijn hele verdediging mee doorzond...

MdeHaas
Topic Starter

#13 , 25 jan 2010 16:28

Ja ben wel blond maar niet dom :lol:

MdeHaas
Topic Starter

#14 , 03 feb 2010 21:16

Nou er is intussen weer een hele hoop gebeurd. Ik heb door privéomstandigheden de aangetekende brief nog niet kunnen versturen, maar dat ga ik morgen meteen doen.

Wat is er nu gebeurd.
Op 2 februari j.l. kwam mijn vriend de huisbaas tegen op weg naar buiten. Dit was rond 09:00 u. De huisbaas vroeg of hij de deur kon laten maken. Mijn vriend was onderweg naar de dokter en zei dat het daarna wel kon. Huisbaas was akkoord. Om 10:59 heb ik de huisbaas een sms vertuurd op verzoek van mijn vriend omdat die nog altijd zat te wachten op hem. Hierop kreeg ik geen reactie. Om 17:08 heb ik nogmaals een sms verstuurd naar de gsm van de huisbaas met de vraag of hij nog ging komen. Na een hoop heen en weer ge-sms schreef de huisbaas dat als ik niet daar wilde wonen ik kon vertrekken. Ik vroeg hem dit zwart op wit te zetten aangezien ik nog een contract heb tot 01-08-2010. Hiervoor kreeg ik geen medewerking.

Op 03 februari j.l. kreeg ik om 16:40 een sms dat ie de volgende dag in ons appartement moest zijn. Ik heb hem uitgelegd dat we er beiden niet zijn en niet in staat zijn er te geraken. Weer het een ander op en neer ge-sms. Ik heb ook meteen duidelijk gemaakt dat ik hem geen toestemming geef om mijn appartement te betreden. Dat als hij dat wel doet, ik aangifte doe van inbraak. In de laatste sms vermeldde de huisbaas dat hij hoe dan ook naar binnen ging.

Hieronder staan de smsen die vertuurt zijn:
02-02-2010 10:59
Afzender: Marleen
Bericht: Farid vroeg me te smsen dat hij terug thuis is.

02-02-2010 17:08
Bericht: Slm. Ga je de deur nog komen maken? Farid zit de ganse dag al op je te wachten.

02-02-2010 17:10
Afzender: Huisbaas
Bericht: Ik weet het niet maar ik heb het verteld en ze gingen het doen dus ik g

02-02-2010 17:11
Bericht: Ehm ik krijg een halve sms denk ik

02-02-2010 17:13
Bericht: Ik weet het niet. Hoe of wat. Ze zijn hier om alles te herstellen. Is vandaag niet dan is het voor morgen of de dag erna.

02-02-2010 17:14
Bericht: Kunnen we daarover geen afspraak maken? Farid moet werken en ik ben niet in Antwerpen.

02-02-2010 17:16
Bericht: Dan zal het op een ander keer moeten als het niet gaat maar daar kan ik je niet zeggen wanneer!

02-02-2010 17:19
Bericht: Das goed dan regel ik het wel op een andere manier.

02-02-2010 17:22
Bericht: Wat moet die manier dan wel wezen. Weet soms een ander manier dat ik niet kan. Of is dit een soort van dreigement of verstaa ik het niet goed.

02-02-2010 17:28
Bericht: Nee dit is zeker geen dreigement maar ik vraag dit nu al maanden. Zoveel moeite is het toch niet? Er zijn nog wel dingen niet in orde van toen Ikram er nog woonde en daar zaag ik toch ook niet over?

02-02-2010 17:33
Bericht: Kijk als het hier echt niet zo goed is kan je rustig iets anders gaan zoeken het is tenslotte nog steeds mijn huis. Dus weet ge het water van je badkamer loopt beneden door de plafon en ik ben daar nu aan het werken en ik wil niet dat ik daar terug moet gaan werken. Dus mag ik dat maken of niet.

02-02-2010 17:39
Bericht: Op dit moment zou ik graag willen maar ja ik heb een contract.

02-02-2010 17:41
Bericht: Daar is geen probleem je mag gaan. Ik zet het op het net ik ga er vanuit dat je met twee maanden wel iets vind.

02-02-2010 17:43
Bericht: Kan ik dat zwart op wit krijgen?

02-02-2010 17:45
Bericht: Ja zeker er is al iemand die het graag wil nemen en zelfs vanaf morgen al. En zou je me nog daar boven op een gunst bewijzen van het leverd me meer op.

02-02-2010 18:01
Bericht: Goed dan wil ik het zo afspreken. Jij bezorgt mij deze afspraak zwart op wit MET handtekening plus de garantie ik mijn borg terug krijg. Dan ga ik vanaf morgen op zoek naar een ander app. Deal?

02-02-2010 18:04
Bericht: Je kan gaan ik heb met ikraam niet op papier gezet maar je kan zo gaan hoor en weet je wat als jij het niet doet dan doe ik het op mijn manier dan klaar

02-02-2010 18:07
Bericht: Wat heeft Ikram hier nu mee te maken? Ik wil gewoon van jou een papier waarop staat dat ik binnen het jaar het app mag verlaten met behoud van mijn borg. Meer vraag ik niet.

02-02-2010 18:11
Bericht: Neen ik wil je uit mijn huis voor dat het jaar om is. Ik geef je twee maanden de tijd om te gaan. Klaar wie of wat denk je dat je boven andere mensen bent maar daar vergis je je in. Veel geluk met het zoeken je tijd start morgen al.

02-02-2010 18:13
Bericht: Sorry hoor maar ik stel me boven niemand. Ik wil dit gewoon netjes regelen meer niet. Snap niet waarom je altijd zo reageert.

02-02-2010 18:19
Bericht: Ik heb niet meer te zegen. Slm

03-02-2010 16:40
Bericht: Ik moet morgen in het app van jullie.

03-02-2010 17:49
Bericht: Sorry we zijn tot zondag niet in Antwerpen. Wat moet je er doen dan?

03-02-2010 17:51
Bericht: Het water komt naar de buur beneden en ik moet het slot en de raamdorpel en er kommen mensen kijken naar het app.

03-02-2010 17:55
Bericht: Ja sorry ik ben er niet en kan er niet geraken morgen. Als je dat nu gisteren had gezegd was het geen probleem geweest dan had ik iets kunnen regelen. Nu lukt me dat niet meer. Zondagavond zijn we weer thuis. Zonder mijn toestemming mag je niet binnen.

03-02-2010 17:53
Bericht: Of je er nu bent of niet ik ga die herstelling doen

03-02-2010 17:57
Bericht: Ik heb je dat als gezegd en je hebt een brief in de bus met deze melding

03-02-2010 18:03
Bericht: Die kan ik niet zoen of lezen als ik er niet ben en Farid heeft geen sleutel van mijn postbus, vanaf zondag ben ik er weer, tot dan mag niemand binnen zonder mijn toestemming.

03-02-2010 18:01
Bericht: Ps in het contract staat dat ik ten alle tijden binnen kan voor herstellingen te doen in belang van het gebouw dit staat in het contract.

03-02-2010 18:10
Bericht: Die heb ik nog steeds niet gekregen van u en ook nog geen kopie van registratie, dus dat kan je nu ook niet van me vragen. Bel maar als ik er weer ben voor een afspraak.

03-02-2010 18:06
Bericht: Helaas dan voor jouw, Dan zal je ofwel je contract moeten komen hallen of moet je er zijn. De jongens kommen morgen om 15.00u tot morgen of niet dag!

03-02-2010 18:20
Bericht: Als er iemand binnenkomt zonder onze toestemming ga ik aangifte doen, ik heb recht op privacy en die zal ik ook bewaren, afspraken hoor je te doen in overleg. En met wederzijdse akkoord, mijne heb je dus NIET. Het was jou verantwoording om mij mijn contract te geven. Ik heb er meerdere keren om gevraagd. Volgens de huurwet heb je mijn toestemming nodig en die heb je niet.

03-02-2010 18:37
Bericht: Dan hebben we een probleem nu ga ik zeker binnen. Want je hebt niets want je hebt geen contract dat veranderd de zaak dan kan ik je vanaf nu al buiten zetten. Dag

Kan iemand me aub advies geven van wat ik nu moet doen??? Ben ten einde raad.
Ik ben intussen wel aan het kijken naar een ander appartement.

Vandebos

#15 , 03 feb 2010 21:55

smsjes bewaren ten eerste.

Aan de hand van de maandelijkse betalingen en deze berichten kan je duidelijk bewijzen dat er wel een huurcontract is afgesloten.

Ik zou gewoon aan het AS een paragraaf toevoegen waarin je hem vraagt de opzeg van 2 maanden in onderling akkoord te bevestigen en voor bezoeken van kandidaat huurders ofwel de afspraken in het contract te respecteren ofwel u minstens 48uur op voorhand te contacteren.

En dan zien wat er uit de bus komt.

enige correcties:

- zelfs als er geen contract is en het pand ter bede werd verhuurd is er nog steeds een opzeg van 30 dagen.

- De huisbaas heeft in zekere zin gelijk dat hij binnen mag om bewarende maatregelen te treffen, dit is echter een regel waar zeer zorgvuldig mee omgesprongen dient te worden. Door het betreden van het pand zonder jouw aanwezigheid neemt hij immers risico's. Persoonlijk zou ik dit nooit doen in panden die ik verhuur tenzij absoluut nodig (ernstig waterlek, gaslek, inbraak en politie komt om sleutels verzoeken, brand geweest in afwezigheid van huurders ed..)

Terug naar “Huren”