#9 , 25 jan 2010 12:02
Hieronder de inhoud van de brief die ik verstuur. Sommige dingen heb ik aangepast i.v.m. privay van mij en anderen.
Naam en adres verhuurder
Mijn naam en adres
AANGETEKEND
Onderwerp: nalatigheden
26-01-2010, mijn woonplaats.
Geachte heer naam verhuurder,
Sinds 1 augustus 2009 huur ik bij u een appartement op mijn adres.
Medio oktober 2009 ondervind ik problemen met het slot van mij voordeur. Verscheidene keren heb ik hierover met u contact opgezocht en helaas tot op dit moment is er nog altijd geen actie ondernomen. In het begin ging mijn deur met moeite dicht en ik krijg die nu helemaal niet mee op slot. Ik heb in mijn woning kostbare apparaten staan waarvoor ik verzekerd ben, maar op het moment dat er word ingebroken en mijn deur is niet op slot, ben ik niet verzekerd.
Via mijn verloofde vernam ik dat u enkele weken aan de deur zou zijn geweest, de exacte datum weet ik niet meer, om de deur te laten maken. Dit kan echter niet kloppen, want die dag was ik vrij en ben ik de gehele dag de deur niet uitgeweest. Ik heb dan ook niemand aan de deur gehoord.
De afgelopen weken heb ik telefonisch contact geprobeerd te zoeken, maar het nummer bij mij bekend is niet meer in gebruik. Afgelopen vrijdag kreeg ik van u een sms met wat blijkbaar uw nieuwe nummer is. Ik wil even kwijt dat ik het slordig vind, dat ik dit nummer niet eerder van u kreeg.
Vanaf dat ik hier introk waren er meerdere mankementen aan het appartement die mij niet zeer stoorde waardoor ik besloot u er niet mee lastig te vallen. Echter door dit bovenstaande voorval wil ik er wel graag iets aan gedaan hebben. Ik heb de mankementen toegevoegd in de bijlage.
Met uitzondering van het mankement aan de voordeur, was ik op de hoogte van de mankementen via uw vorige huurster, naam vorige huurster. Zij had me dit verteld en ook verteld dat ze u al meerdere keren had gevraagd dit op te lossen, maar ook zonder resultaat net zoals ik nu ondervind.
Middels deze brief wil ik u verzoeken deze mankementen op te lossen .
Ook heb ik nog altijd geen kopie van mijn huurcontract mogen ontvangen en een kopie van de registratie van dat contract. Graag zou ik beiden van u ontvangen.
Ik heb navraag gedaan wat betreft het storten van de huurwaarborg op een geblokkeerde rekening. In de huurwetgeving artikel 10 staat:
Een waarborg die wordt gestort op een geïndividualiseerde
rekening op naam van de huurder. In
dit geval mag de waarborg niet meer bedragen
dan een bedrag gelijk aan 2 maanden huur.
De waarborg moet dus verplichtend bij een financiële
instelling worden geplaatst, op een geblokkeerde
rekening, op naam van de huurder.
Wanneer de verhuurder in bezit is van de waarborg
en nalaat deze op een geblokkeerde rekening
te plaatsen, dan is hij aan de huurder de
gemiddelde marktrente op de waarborgsom verschuldigd.
Wanneer de verhuurder in gebreke blijft, zelfs na
een aanmaning van de huurder, dan is hij vanaf
deze aanmaning de wettelijke interest op het bedrag
van de waarborg verschuldigd.
Ik ga ervan uit dat u dit in orde maakt.
Tot slot, wil ik u eraan herinneren dat er geen inspectie van de woning is gedaan op onze verhuisdag, maar dat wij wel de gebreken op digitaal beeld hebben vastegelegd.
Graag zou ik zien dat alle bovenstaand genoemde zaken binnen 10 werkdagen na kennisname van deze brief in orde worden gemaakt.
Met vriendelijke groeten,
mijn naam + handtekening