wat te doen als de huurbazin niet reageert?
Geplaatst: 09 jan 2010 17:21
Hey,
Ik huur sinds half juli een glvl app met tuin (het leek deze zomer een perfect plaatje voor mij en m'n hondjes)
Ik ben zelf invalide (niet rolstoel gebonden) maar heb dus een laag inkomen en was dus al blij dit app te hebben gevonden na een relatie die op de klippen liep.
mijn huurcontract bestaat eigenlijk uit het overnemen van een vorig... toen ik de sleutel kreeg was de huurbazin zelf niet aanwezig, ze weet dus niet welke schade de vorige huurders hebben achtergelaten, buiten de grootste zichtbare dingen. Ze beloofde me die te herstellen, is dusdanig ook gebeurd heb er alleen ontzettend lang op moeten wachten! volgend probleem ontstond tijdens de zomer toen er stormweer was, er was een grote boom omgewaaid en nog andere waar vele takken waren uit afgebroken. Ik heb haar de dag zelf geïnformeerd en kreeg te horen onderhoud voor de tuin is voor U; daar ik weet dat ze haar gebouw verzekerd en ook tegen brand heb ik haar gezegd dat ze haar verzekering maar moest aanspreken en dat dit niet onder tuinonderhoud valt. Na maanden is die boom waardoor ik op den duur ruzie mee kreeg met m'n buur eindelijk verdwenen, over andere takken die half los hangen of afgebroken zijn in een andere boom zwijgen we maar want dat is zo gebleven, het kan haar niet echt schelen.
Tijdje later begon de eerste vrieskou zijn intrede te doen en ik kreeg mijn verwarming niet open , belde haar en de klusjesman had die van de badkamer open gezet maar de knop afgehaald want die bleek niet te werken, ik was al blij dat ik daar verwarming had...
Paar weken later kwam dan de eerste vrieskou bij het proberen open te draaien van de andere radiatoren weer het zelfde geen van hen werkt
Ik bel haar dus met die melding en wijs haar er ook op dat er een enorme tocht is onder de deuren dus dat verwarming geen luxe is... ik krijg naar mijn hoofd geslingerd dat blijkbaar niets in het app goed is voor me en dat ik misschien beter uitkijk voor een ander app! Op de avond stond de klusjesman hier wel om dan toch maar de radiator in mijn woonruimte/ keuken open te zetten; althans 1 van de 2.
midden december wil ik iets uit een ingebouwde kast halen waar ik niet meer ben in geweest sinds mijn verhuis en merk dat alles in dat kastje verrot is!!bel ik haar krijg ik de melding dat zij dat ook heeft
ik weet waar ze woont en ik ben niet dom he rond de feestdagen merkte ik dat er in nog een andere kast (deze heeft geen deurtje dus kan luchten) ook schimmel stond dus mijn feestelijke dure schoenen om zeep! toen hier de eerste sneeuw begon te ontdooien merkte ik een lek in mijn inkomhal het drupte langs een ingebouwde spot naar beneden; ik hing dus met 2de kerst aan haar telefoon, ze vroeg me dit in mail te zetten en ze zei dat ze met de feestdagen niemand kon sturen... mooi daar stond ik weer.
op de laatste dag van vorig jaar liep het voor mij de spuigaten uit toen ik iemand buiten liet merkte ik in de inkomhal een druppel onder de zekeringkas dus deed die open en overal vocht!! Omdat ik haar niet meer wil spreken had ik het ocmw gebeld; op hun beurt hebben zij haar gecontacteerd en gemaild, tot op heden nog steeds niets van gehoord
Kortom ik leef dus in een gevaarlijke koude situatie en weet me geen raad meer! aan mijn venster binnen is het 11.5° en een 3tal meter verder waar ik nu zit haal ik 18.5° daarstraks maar amper een schamele 17° het is duidelijk dat ramen en deuren niet goed geïsoleerd zijn maar dit is niet mijn schuld, ik zit in de kou en het kan haar geen moer schelen!
afgelopen week heb ik nog eens een mail gestuurd naar haar maar weer zonder resultaat ik weet echt niet meer wat gedaan. Verhuizen is een mogelijkheid maar moeilijk aangezien ik 2 kleine hondjes heb en een vervangingsinkomen en huurbazen en immo's zijn daar niet happig op.
Ik voel me daar dus ook erg in gediscrimineerd want mijn rekeningen zijn altijd op tijd betaald en mijn dieren bezorgen geen overlast.
kan iemand me wat raad geven? Ik zie maar 1 uitweg meer en dat is naar de huurdersbond gaan maar ben bang dat ze dan een reden gaat zoeken om me te proberen buiten te zetten
alvast bedankt
Ik huur sinds half juli een glvl app met tuin (het leek deze zomer een perfect plaatje voor mij en m'n hondjes)
Ik ben zelf invalide (niet rolstoel gebonden) maar heb dus een laag inkomen en was dus al blij dit app te hebben gevonden na een relatie die op de klippen liep.
mijn huurcontract bestaat eigenlijk uit het overnemen van een vorig... toen ik de sleutel kreeg was de huurbazin zelf niet aanwezig, ze weet dus niet welke schade de vorige huurders hebben achtergelaten, buiten de grootste zichtbare dingen. Ze beloofde me die te herstellen, is dusdanig ook gebeurd heb er alleen ontzettend lang op moeten wachten! volgend probleem ontstond tijdens de zomer toen er stormweer was, er was een grote boom omgewaaid en nog andere waar vele takken waren uit afgebroken. Ik heb haar de dag zelf geïnformeerd en kreeg te horen onderhoud voor de tuin is voor U; daar ik weet dat ze haar gebouw verzekerd en ook tegen brand heb ik haar gezegd dat ze haar verzekering maar moest aanspreken en dat dit niet onder tuinonderhoud valt. Na maanden is die boom waardoor ik op den duur ruzie mee kreeg met m'n buur eindelijk verdwenen, over andere takken die half los hangen of afgebroken zijn in een andere boom zwijgen we maar want dat is zo gebleven, het kan haar niet echt schelen.
Tijdje later begon de eerste vrieskou zijn intrede te doen en ik kreeg mijn verwarming niet open , belde haar en de klusjesman had die van de badkamer open gezet maar de knop afgehaald want die bleek niet te werken, ik was al blij dat ik daar verwarming had...
Paar weken later kwam dan de eerste vrieskou bij het proberen open te draaien van de andere radiatoren weer het zelfde geen van hen werkt

Ik bel haar dus met die melding en wijs haar er ook op dat er een enorme tocht is onder de deuren dus dat verwarming geen luxe is... ik krijg naar mijn hoofd geslingerd dat blijkbaar niets in het app goed is voor me en dat ik misschien beter uitkijk voor een ander app! Op de avond stond de klusjesman hier wel om dan toch maar de radiator in mijn woonruimte/ keuken open te zetten; althans 1 van de 2.
midden december wil ik iets uit een ingebouwde kast halen waar ik niet meer ben in geweest sinds mijn verhuis en merk dat alles in dat kastje verrot is!!bel ik haar krijg ik de melding dat zij dat ook heeft

op de laatste dag van vorig jaar liep het voor mij de spuigaten uit toen ik iemand buiten liet merkte ik in de inkomhal een druppel onder de zekeringkas dus deed die open en overal vocht!! Omdat ik haar niet meer wil spreken had ik het ocmw gebeld; op hun beurt hebben zij haar gecontacteerd en gemaild, tot op heden nog steeds niets van gehoord

Kortom ik leef dus in een gevaarlijke koude situatie en weet me geen raad meer! aan mijn venster binnen is het 11.5° en een 3tal meter verder waar ik nu zit haal ik 18.5° daarstraks maar amper een schamele 17° het is duidelijk dat ramen en deuren niet goed geïsoleerd zijn maar dit is niet mijn schuld, ik zit in de kou en het kan haar geen moer schelen!
afgelopen week heb ik nog eens een mail gestuurd naar haar maar weer zonder resultaat ik weet echt niet meer wat gedaan. Verhuizen is een mogelijkheid maar moeilijk aangezien ik 2 kleine hondjes heb en een vervangingsinkomen en huurbazen en immo's zijn daar niet happig op.
Ik voel me daar dus ook erg in gediscrimineerd want mijn rekeningen zijn altijd op tijd betaald en mijn dieren bezorgen geen overlast.
kan iemand me wat raad geven? Ik zie maar 1 uitweg meer en dat is naar de huurdersbond gaan maar ben bang dat ze dan een reden gaat zoeken om me te proberen buiten te zetten
alvast bedankt