dringende hulp gevraagd @Vandebos

yeoldeinn
Topic Starter

dringende hulp gevraagd @Vandebos

#1 , 30 dec 2009 17:01

Sorry dat ik me zo botweg tot u richt maar ik zit met een probleem:
Het kan zijn dat je nog op de hoogte bent van mijn toestand, zoniet zal ik hem hier even schetsen:
Op 1 april 2008 verhuurde ik een handelspand met aparte woonst aan een FEITELIJK samenwonend koppel.De huurovereenkomst van het appartement wordt door beide ondertekent, de handelshuurovereenkomst wordt op naam van de vrouw gezet.
Rond december 2008 krijg ik een gewoon schrijven dat de man de woonst gaat verlaten daar de relatie werd stopgezet.Hiermee ga ik akkoord, de vrouw betaald gewoon de huur verder.
Na herhaalde achterstanden met betrekking tot de huur v/h appartement
besluit ik de de vrouw de opzeg te geven v/h appartement. Ik doe dit aangetekend en de opzeg zou gaan van 1 juli t/m 31 december 2009.
Ik motiveer de opzeg met te vermelden dat mijn broer het appartement zal betrekken, wat ook met de werkelijkheid strookt.
Na vele zittingen voor het vredegerecht gaat de vrederechter morgen, juist op 31 december, een oordeel vellen want de opzeg wordt door de tegenpartij betwist daar ik deopzeg niet aan de 2 partijen heb betekend.
Ik weet dat ik morgen zwak sta tegenover de vrederechter maar weet jij met welke argumenten ik hem mischien nog zal kunnen overtuigen?
MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 dec 2009 18:32

U staat niet echt zwak, u heeft een bewijs dat de echtgenoot het pand heeft verlaten als huurder. U kan dit aanvoeren als reden waarom u hem niet heeft laten dagen.

De huurster zelf heeft u van deze feiten op de hoogte gebracht middels een schrijven dat u kan neerleggen als bewijs. Aldus heeft zij vanuit eigen beweging duidelijk gemaakt dat haar ex-partner niet meer als huurder in het pand zit. Je kan dit eventueel ook boekstaven met maandelijkse uitreksels van de betaling van de huurgelden. (ofwel betaalden beiden vroeger ieder een deel en nu niet meer, ofwel werd de huur van één rekening betaald en is dit nu nog steeds zo. Als de ex-partner zou blijven betalen zou u een deel van de huur van een andere rekening krijgen...)

Idealiter had u met beiden een bijlage voor het contract opgemaakt dat de echtgenoot niet meer als huurder van het optrad.

yeoldeinn
Topic Starter

#3 , 30 dec 2009 19:07

Bedankt voor de reactie.
Ik zal zien wat er morgen beslist wordt.
Jezus, wat een toestanden allemaal.Dat appeltje voor de dorst begint stilaan een zure appel te worden.
Niemand hier geïntresseerd in een handelspand? :cry:

Reclame

yeoldeinn
Topic Starter

#4 , 31 dec 2009 13:28

Zopas terug van het vredegerecht.
Wat ik vreesde is waarheid geworden:de opzeg wordt nietig verklaard daar deze niet betekend werd aan beide partijen, maw ik had ook een opzegingsbrief moeten sturen naar de partij die notabene al meer dan een jaar niet meer op dat adres woont.
Arm vlaanderen.

Vandebos

#5 , 31 dec 2009 13:51

:(

Heb je het huidige adres van de ex-partner? Onmiddellijk aan beiden een nieuwe opzeg versturen lijkt me in dit geval de enige oplossing.

Aangezien de ex-partner nog steeds in het contract ingeschreven staat eens kijken of er een hoofdelijke aansprakelijkheidsclausule is opgenomen. Dan kan je eventueel hem ook aanspreken voor achterstallen.

pfff, ik wou dat het anders had gelopen...

yeoldeinn
Topic Starter

#6 , 31 dec 2009 18:40

Ik heb nog goede contacten met de ex-partner, die wil ik er niet bij betrekken.
Ik ga gewoon de opzeg terug geven, dat lijkt me het beste. :cry:
Binnen 6 maanden kan ik terug lachen :lol:
In ieder geval, Vandebos, je bent heel hartelijk bedankt voor al de goede raad die ik al mocht ontvangen van je.
Ik ga het niet aan m'n hart laten komen, de aanhouder wint zeggen ze toch?
M'n beste wensen voor 2010 en tot hoors! :wink:

Terug naar “Huren”