Brandverzekering

tianneke
Topic Starter

Brandverzekering

#1 , 30 dec 2009 10:36

Is het wettelijk toegestaan aan verhuurders, die verhuren met een contract waarin vermeld staat dat een brandverzekering verplicht is, de betalingsbewijzen (kopie) van die verzekering aan de huurder te vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 30 dec 2009 12:34

Affirmatief, alhoewel het kontrakt ook geldig is denk ik. Trouwens moet dat niet in het huurkontrakt staan dat een brandverzekering verplicht is.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

tianneke
Topic Starter

#3 , 30 dec 2009 13:17

Dank je
Ik heb geen idee of het verplicht is.

Zijn ze verplicht om de betalingsbewijzen te geven? (Ik denk hier aan schending van de privacy)

Reclame

Vandebos

#4 , 30 dec 2009 13:50

Je hebt het recht hiernaar te vragen aangezien de brandverzekering een onderdeel uitmaakt van de contractuele voorwaarden tot verhuur van het pand.

Terug naar “Huren”