Wij huren al enkele jaren (zonder al te veel problemen) een huis van mijn oom. Nu ontving ik gisteren de afrekening van het aardgasverbruik en viel achterover van het bedrag & het verbruik. Het is een feit dat onze woning erg moeilijk te verwarmen is. Dit heeft 2 oorzaken: de voorkant van het huis (waar de woonkamer en slaapkamer liggen) heeft slechts enkele beglazing en er komt heel wat toch binnen (oplossen met handdoeken en dergelijke) plus in de keuken is een prachtig, maar niet praktisch enorm hoog plafond (gelijk met het plafond van de 1e verdieping).
Maar het voorbije jaar is ons verbruik verdubbeld! Akkoord, we hebben een hele strenge winter gehad vorige winter, maar dit is compleet absurd voor 2 personen. Nu verwijt ik de huisbaas een beetje dat wij nog steeds met die enkele beglazing zitten (hoewel hij al jaren belooft om nieuwe ramen te plaatsen), maar ik vermoed ook dat er een probleem is met de verwarmingsinstallatie.
Vanavond komt er iemand langs om de centrale verwarming na te kijken, maar nu vraag ik me dus af wie verantwoordelijk is voor eventuele kosten die er gaan komen bij het in ord maken van de verwarming. Wij of de huisbaas?