Hey,
Sinds maart 2009 heb ik een nieuwe huurder in mijn appartement een dame met twee kinderen. Driejarige contract getekend waarvan ik een copie had van paar jaar geleden maar ondertussen zijn er paar zaken veranderd zoals registratie door verhuurder ipv huurder is zowaar de enige grote verschil swat. Dus deze is niet gerigistreed door huurder noch mij alhoewel ik dacht dat zij dat ging doen. Nu in contract staat dat er huisdieren zijn toegelaten met schriftelijk akkoord van verhuurder. Na twee weken is een vriend komen inwonen met zijn hond in mijn appartement. Meermaals heb ik ze mondeling gewaarschuwd dat de hond weg moest omdat ze ten eerste gn toestemming hadden gevraagd en het niet mocht. Vele keren belooft en toch niet gedaan. Enkele keren ook hebben ze de buurtomgeving gestoord door hevige ruzies zelfs tot inslaan van het voordeur van het appartement die reeds is hersteld wel. Het hond zit er nog altijd. UIteindelijk na vele discussies heb ik besloten aangetekend brief op te sturen en ze uit het apprtmnt te zetten. Ze zij ermee akkoord gegaan. Gelijk procedure 3 maanden opzeg gegeven. Nu 22 januari is hun uiterlijke dag van opzeg. Tot dan zijn ze woon en betaaldgerechtigd in principe. Ik had schriftelijk ook gevraagd om vervroegde verhuizing mij schriftelijk te laten weten zodat ik andere huurders dan kon aanstellen en dat de overgang dan vlotjes zou verlopen met overname meters enzo. Nu komt ze af dat ze drie weken eerder wilt verhuizen en ze mij deze niet schriftelijk heeft bevestigd. Ze doet eerlijk gezegd gewoon haar zin en liegen en van alles alhoewel ik het beste voor hun had bedoeld ik heb schriftelijke bewijzen dat ze dat ging doen maar doet nu haar zin. Mijn vraag is kan ik van haar het geld tot de 22 januarie eisen of niet of kan ze zomaar vervroegd vertrekken zonder schriftelijke bevestiging.