huis verkocht, nieuw huurcontract nodig met nieuwe eigenaar

aspelust
Topic Starter

huis verkocht, nieuw huurcontract nodig met nieuwe eigenaar

#1 , 17 dec 2009 20:59

Mijn woning die ik huur is verkocht. De akte komt te verlijden eind januari 2010. De nieuwe eigenaar stelt voor om een nieuw huurcontract op te maken. Is het niet zo dat de nieuwe eigenaar dezelfde rechten en plichten en dus ook het huurcontract van de vorige eigenaar moet naleven. Ik verhuis na opzeg binnen de zes maand.
is hij dan verplicht om het te doen met hetzelfde huurcontract??

graag info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 dec 2009 22:24

Werd het huurcontract geregistreerd voor het verlijden van de definitieve verkoopsakte?

aspelust
Topic Starter

#3 , 18 dec 2009 12:16

ja , het huurcontract werd geregistreerd

Reclame

Lex

#4 , 18 dec 2009 12:20

Er is geen enkele reden om een nieuwe overeenkomst af te sluiten noch om die te wijzigen.

Vandebos

#5 , 18 dec 2009 12:41

Art. 9. Overdracht van het gehuurde goed.
Indien de huurovereenkomst een vaste dagtekening voor de vervreemding van het gehuurde goed heeft, treedt de verkrijger om niet of onder bezwarende titel in de rechten en verplichtingen van de verhuurder (op de datum van het verlijden van de authentieke akte), zelfs indien de huurovereenkomst het recht van uitzetting in geval van vervreemding bedingt. <W>
Uw nieuwe huurbaas dient de huurwetgeving dus te volgen alsof hijzelf dit contract met u heeft afgesloten....

Terug naar “Huren”