vredegerecht

PASCAL.032
Topic Starter

vredegerecht

#1 , 15 dec 2009 23:03

Van een van de huurders heb ik een bevestiging van ocmv dat ze zijn waarborg zullen betalen.
Tenslotte is dit niet gebeurd daar de huurder nooit samen een blokkeerde rekening kwam openen.
Nu ik deze huurder naar het vredegerecht ga roepen wegens verschuldigde huurgelden en waarborg kan ik in de vonnis vragen dat de ocmv mij de waarborg uitbetalen die ze toen beloofd hadden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 dec 2009 23:34

Heeft u er een bewijs van dat het ocmw zich garant wilde stellen?

Anders zal u geen waarborg (of de vrijgave/betaling) kunnen eisen enkel de achterstallige huur, een vergoeding voor het verbreken van het huurcontract (meestal drie maanden huur) en een schadevergoeding voor de door de huurder veroorzaakte schade in het pand.

U zal enkel de huurder(s) hiervoor aansprakelijk kunnen stellen.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 dec 2009 15:44

U kan geen vordering stellen tegen iemand (OCMW) die geen partij is in het geding.

Als u iets van het OCMW zou willen vorderen, moet u ook een procedure tegen het OCMW beginnen.

scorpioen

Reclame

PASCAL.032
Topic Starter

#4 , 16 dec 2009 20:33

Ik heb een schriftelijk bewijs van ocmw dat ze die bedrag voor de waarborg hebben toegekend.

Van de huurder zal ik nooit iets krijgen;hij is verdwenen.

Kan ik die som niet van de ocmw vorderen , ze hebben dat zo gezegd opzij gezet voor deze huurder

Vandebos

#5 , 16 dec 2009 22:08

het zou in dit geval kunnen gaan om zogenaamde papieren waarborg waarbij het ocmw zich garant stelt. u kan dan middels een geding trachten een inning van de deze borgstelling te bekomen, zeker als er schade in het pand werd vastgesteld.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 dec 2009 22:20

U moet dan de huurder èn het OCMW samen een proces aandoen.

scorpioen

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 16 dec 2009 23:30

Deze waarborgen zijn totaal waardeloos. Ge moet meer kosten maken om er beroep op te doen dan ze waard zijn. Verschillende keren meegemaakt. Trouwens uiterst slechte ervaringen met OCMW als tussenpersoon in het algemeen. Uiteindelijk moesten ze steeds toegeven maar ging wel ten koste van gezondheid en portemonnee.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#8 , 16 dec 2009 23:55

Deze waarborgen zijn totaal waardeloos. Ge moet meer kosten maken om er beroep op te doen dan ze waard zijn. Verschillende keren meegemaakt. Trouwens uiterst slechte ervaringen met OCMW als tussenpersoon in het algemeen. Uiteindelijk moesten ze steeds toegeven maar ging wel ten koste van gezondheid en portemonnee.
Spijtig genoeg moet ik je bijtreden.

Terug naar “Huren”