registratie huurcontract

katjaken
Topic Starter

registratie huurcontract

#1 , 15 dec 2009 20:36

Ons huurapp. staat te koop door de eigenaar, aangezien wij een woning gevonden hebben waar we al vanaf 1 januari zouden kunnen intrekken vraag ik mij het volgende af : in ons huurcontract staat vermeld dat de registratie en de kosten daarvan door de huurder moesten gebeuren (in 2005) Wij hebben dit eigenlijk nooit gedaan, ook nooit op attent gemaakt geweest door verhuurder.
Nu hoor ik zeggen dat deze registratie moet gedaan worden door de verhuurder, dus als ik dit navraag en inderdaad blijkt dat het nooit geregistreerd werd door de verhuurder, kunnen wij dan zonder opzeg ons contract verbreken ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 dec 2009 21:10

Als deze registratie nooit werd uitgevoerd door één van beide partijen en het om een 3-6-9 contract handelt (hetgeen wel moet gelet op de verstreken huurperiode) kan u effectief zonder opzeg het pand verlaten.

Beleefdheid, traditie en vermijden van onnodige wrok die de vrijgave van de huurwaarborg kunnen bemoeilijken (tenzij u graag dergelijke dingen voor het vredegerecht afhandelt) nopen me wel u aan te raden een opzeg van 30 dagen te geven.

katjaken
Topic Starter

#3 , 16 dec 2009 06:34

Dank je wel voor je antwoord, graag wou ik nog weten of het inderdaad de verhuurder is die moet laten registreren of dat wij als huurder dit in de tijd hadden moeten laten doen ?

Reclame

JohnD

#4 , 16 dec 2009 09:23

De registratieplicht is slechts onlangs ten laste van de verhuurder gelegd. In 2005 stond dat nog niet vast.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”