EEN WEEK ZONDER GAS!

sparklingsantex
Topic Starter

EEN WEEK ZONDER GAS!

#1 , 11 dec 2009 22:13

Ik huur een studio in Antwerpen. Ik betaal mijn huur ( 350 euro alles inclusief) elk maand. Sinds 3 december zit ik zonder gas, dus, ik kan niet koken en vermarmen. Het is nu weekend, dus ik weet dat dat zal niet in order zijn tot misschien volgend week, wat zijn mijn rechten. Kan ik een deel van de betaalde huur terug, want ik moet elk avond eten gaan kopen. Er zijn andere problemen zoals ongedierte in de ganse gebouw, vocht en schimmel in de keuken. Ik heb jullie help nodig

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 dec 2009 22:58

- woningdienst stad Antwerpen activeren via de gemeente. je vindt de contactinformatie terug op de website van het stad. Als de woning teveel negatieve punten krijgt kan dat ernstige gevolgen hebben voor de eigenaar.

- Zonder te weten wat het specifieke probleem is dat de het leveren van onderbroken heeft ois het zeer moeilijk te oordelen...

Tope

#3 , 12 dec 2009 09:34

Voor het ongedierte kan je alvast bellen naar:

Hygiënisch Woontoezicht Antwerpen
03 222 36 09
Mevr Christine Lunders

Deze dienst komt ter plaatse kijken om de oorzaak op te sporen.

Reclame

JohnD

#4 , 14 dec 2009 00:37

@ sparklingsantex

Ik zou je toch aanraden om ondertussen zo spoedig mogelijk een verzoening in minnellijke schikking aan te vragen bij de vrederechter. Dit om te weten of je eventueel huishuur mag inhouden zolang de gastoevoer wegblijft. 30 tot 40 % van je huishuur lijkt me reeel, ookal omdat het gas hier dient om te koken en te verwarmen. Zelf huishuur afhalen zonder goedkeuring van de vrederechter raad ik je af.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

sparklingsantex
Topic Starter

#5 , 14 dec 2009 21:53

@JohnD:

Waar in 2060 Antwerpen kan ik de vrederechter? Moet ik iets voor de procedure betalen?

Alvast bedankt

Vandebos

#6 , 14 dec 2009 22:01

procedure in verzoening is gratis. Vrederechter treed enkel als bemiddelaar op.

JohnD

#7 , 14 dec 2009 22:21

@sparklingsantex: Zoek eens in de gids onder ministerie van justitie - vredegerechten
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”