Ik heb reeds een mondelinge overeenkomst met huurbaas
Huurbaas ?? Huisbaas s.v.p. is de courante term. Ik heb de uitdrukking huurbaas al een aantal malen tegengekomen, is dit een nieuwe term ?
Ben ik verplicht al deze gegevens te geven? Wat is naast een kopie van een loonfiche nog een geldig bewijs van inkomsten?
Je bent niet verplicht om dat te geven, maar je kan al raden wat er zal gebeuren als je de documenten niet geeft. Dat soort dokumenten zullen trouwens steeds mondeling opgevraagd worden.
Wat is naast een kopie van een loonfiche nog een geldig bewijs van inkomsten?
Daar word waarschijnlijk een bankafschrift mee bedoeld. En dan zit je nog dieper in de privesfeer. Want een "kopij" van een loonfiche is een zaak maar een bankafschrift is officieel.
Mag ik bijvoorbeeld zelf een "verklaring op eer" opmaken waarin ik mijn gemiddeld maandloon vermeld in plaats van een kopie van een loonfiche te geven?
Kan je natuurlijk. Maar je verhuurder zal zich dan toch blijven afvragen waarom je geen kopij van je loonfiche wil geven. Weer met alle mogelijke gevolgen. Geef die mens gewoon een kopij.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard