Pagina 1 van 1

Verhuursite H

Geplaatst: 06 mei 2025 12:07
door lcgm1988
Beste,
ik verhuur mijn appartement via de verhuursite H sinds enkele jaren. Dit omdta ik zelf vaak in het buitenland verblijf voor mijn werk en de verhuur voor korte termijn moeilijk zelf kan regelen.
een zestal maanden terug kreeg ik plots bericht van H, dat de facturen voor de schoonmaakservices nu rechtstreeks aan mij zouden worden doorgerekend, wat vroeger niet zo was. Vreemd maar ok.
Drie maanden geleden kreeg ik plots geen betalingen meer van H voor de die maanden verhuurde dagen van het appartement... Toen ik hen probeerde te contacteren, wat na veel gedoe eindelijk lukte, kreeg ik iemand van de klantendienst aan de lijn die me vertelde dat het eind april zeker in orde zou komen. We zijn ondertussen 6 mei en ik heb nog steeds van de voorbije drie maanden geen betalingen ontvangen.

Mijn vraag is wat te doen in deze situatie, het contract met hen opzeggen is ook drie maanden opzeg, hen in gebreke stellen wil ik maar ik heb niet de financiƫle middelen om hiervoor een juridisch persoon aan te werven...

Kort gevraagd: wat zijn mijn opties?

Ik dacht een aangetekende brief te versturen om hen ervan te vergewissen mijn zeker de voorbije maanden terug te betalen plus eventueel een schadevergoeding.

Alvast bedankt.

Re: Verhuursite H

Geplaatst: 07 mei 2025 16:20
door Franciscus
Al eens gekeken op internet naar de commentaren?
Zijn het voor u verhuuragenten (immo) of meer als rentmeesterschap?

Re: Verhuursite H

Geplaatst: 14 jun 2025 21:50
door Dev
Beste
Bij ons een idem verhaal. Wij zijn eigenaar van een vakantievilla. We hebben 3 maand lang geen huur uitbetaald gekregen. Intussen opnieuw meer dan 10k achterstallig.
Huswell slaagt er niet in de huurgelden van onze eigendom uit te betalen. Ofwel zit het bedrijf in geldnood ofwel getuigt dit van een zeer slechte interne organisatie waarbij de meest essentiƫle zaken niet goed lopen. H. blijkt, zoals vaak, onbereikbaar voor toelichting bij de situatie.

Kunnen we eventueel de gelijkaardige klachten te bundelen en een groepsinitiatief opstarten? Ongetwijfeld zijn er nog heel wat mensen in dit zelfde scenario. Hoe zouden we dit praktisch kunnen aanpakken.

Alvast bedankt