Huis verhuren met lening.

Geert988
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huis verhuren met lening.

#1 , 25 apr 2025 17:02

Hallo,

Ik heb onlangs mijn eerste huis gekocht, met een lening via de bank. De compromis is getekend, de akte vindt plaats in Augustus 2025. Nu om een lang verhaal kort te maken, ik heb het huis alleen gekocht en het was de bedoeling om er zelf in te gaan wonen. Nu heb ik ondertussen iemand leren kennen en zij heeft een eigen appartement, wij zijn nu 3 maanden samen, stel dat ik bij haar zou gaan wonen voor een 2 jaar en daarna bekijken wat we gaan doen als alles goed blijft gaan. Kan ik in de tussentijd mijn woning verhuren? Ik moet dit bij de bank nog navragen, maar voordat ik naar de bank stap had ik graag hier eens willen informeren.

Mvg
Geert

mava105

#2 , 25 apr 2025 17:14

Zal afhangen van de voorwaarden die de bank stelt. Soms moet je er ook effectief gaan wonen.

Geert988
Topic Starter

#3 , 25 apr 2025 18:25

Bedankt, het is niet zo dat ik het zo zou kunnen verhuren via een immo zonder aan de bank toelating te vragen?

Reclame

Thomas Morus

#4 , 25 apr 2025 18:38

Bedankt, het is niet zo dat ik het zo zou kunnen verhuren via een immo zonder aan de bank toelating te vragen?
Alleen als de bank zou verbieden de woning te verhuren. Als dat zo is vindt u het antwoord in de kleine lettertjes van de lening.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Geert988
Topic Starter

#5 , 25 apr 2025 19:35

Ok, ik heb zonet het contract even doorgenomen, en het enige van verhuren dat ik zie staan is deze regel ;

Wanneer kan deze overeenkomst beëindigd worden?
- het goed onder de normale huurprijs of voor meer dan negen jaar verhuurd wordt zonder akkoord van de bank

Terug naar “Huren”