Wat indien discussie over huurwaarborg

Flip69
Topic Starter

Wat indien discussie over huurwaarborg

#1 , 23 nov 2009 15:55

Binnenkort verlaat ik mijn huidig huurhuis, het enige wat nog rest is de overdracht van de sleutels en het regelen van de teruggave van de huurwaarborg.

Ik heb bij het aanvangen van de huur zelf de plaatsbeschrijving uitgevoerd en deze aan het immobiliënklantoor bezorgd, ik heb daar echter nooit een getekende versie ( getekend door de eigenaar ) voor akkoord van ontvangen, het uitvoeren van de plaatsbeschrijving had echter door het immobiliënkantoor gebeurd moeten zijn volgens het contract.

Ik heb van het kantoor een document gekregen ter teruggave van de huurwaarborg waar we ( ik en de eigenaar ) de verdeling van de huurwaarborg op moeten overeenkomen.

Wat als we daar niet over akkoord geraken ?
Geef ik dan sowieso de sleutels af ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 23 nov 2009 17:11

Wat als we daar niet over akkoord geraken ? Geef ik dan sowieso de sleutels af ?
Heb je een vermoeden dat je niet akkoord geraakt ? Het feit dat het immokantoor je geen door hen of de eigenaar ondertekend dokument heeft terugbezorgd is natuurlijk niet zo positief. Sleutels moet je sowieso afvgeven. Ik zou even de kat uit de boom kijken, misschien valt het wel mee met de eigenaar.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”