Appartement inkijken

Cicike
Topic Starter

Appartement inkijken

#1 , 19 nov 2009 22:44

Even een situatieschets: schoonbroer wil appartementje huren en heeft huurcontract getekend. Hij mag er in januari in, maar wil graag nog eens gaan kijken om te zien wat voor meubeltjes hij er kan zetten. Hij geraakt alleen niet binnen. De huurders die er nu momenteel inzitten weigeren continu om met hem een datum af te spreken of haken af op de laatste moment. Hij geraakt er maar niet binnen.

Nu vraag ik me af of hij via de huisbaas zelf geen afspraak kan regelen om het appartement te bezichtigen? Want volgens mijn heeft een huisbaas toch het recht om zijn eigendom eens te inspecteren ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 nov 2009 12:47

Het is effectief de huisbaas die een afspraak met de huurders in dit geval dit te regelen. Deze spreekt dit best aangetekend af met de huidige huurders.

Tot in januari kan uw broer geen enkel recht op het pand laten gelden en heeft de huidige huurder het grondwettelijk recht te bepalen wie bij hem binnenkomt en wie niet.

JohnD

#3 , 20 nov 2009 14:17

Als ik het goed begrijp zijn de huidige huurders tegendraads. Waarschijnlijk een "situatie" of ruzie/onenigheid met de verhuurder waar u nu de dupe van bent. Strikt genomen als de verhuurder de zaak voor de rechtbank laat komen is de kans groot dat de rechter zegt dat vermits de woning dus terug opnieuw reeds verhuurd is, er geen bijkomende bezoeken meer hoeven van die nieuwe huurders. Ik vind dit logisch, want die bezoekjes van aspirant huurders zijn een plaag voor de huidige huurders, het is dan ook telkens een wettellijk toegestane inbreuk op hun privacy. Logisch dat zij dit willen beperken tot het hoogstnoodzakelijke.

Kijk eens hoezeer de huidige verhuurder zich zal/wil inzetten om van de huidige huurders gedaan te krijgen dat zij de woning nog eens xtra laten bezoeken ? Dat zal je al heel wat leren over je toekomstige verhuurder.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”