een paar vragen over herstellingen van gebreken, geiser, ...

bleach_01
Topic Starter

een paar vragen over herstellingen van gebreken, geiser, ...

#1 , 18 nov 2009 00:02

ik huur pas een appartement, maar vanaf dat ik er in ben is er van alles niet in orde zoals de verwarming, warm water, tl ammerateuren, lekkende kraan. en de garage.

om te beginnen. de geiser lekte sereieus en de druk ging altijd weg en had geen warm water. de verhuurder liet me aan het lijntje om iemand te laten komen. tot ik zelf iemand heb laten komen toen is die man gekomen die zei had gebeld. hij heeft er stukken in veranderd. het lekt nu minder hard, maar lekt nog, en ik heb soms warm water om af te wassen. maar een bad moet ik niet nemen dan heb ik louw water. de loodgieter die ik heb lateen komen zegt dat de geiser versleten is, en zeker 10 jaar oud.

de verhuurder wil die volgens mij niet vervangen. heb hem al een paar keer laten weten van de problemen. zo ook eer ik het hier warm krijg duurt heel lang. en het trekt hier langs alle kanten dus echt niet aangenaam.

wat kan ik daar nu aan doen dat ze de geiser vervangt, want maken heeft volgen mijn loodgieter geen zin, is veel te oud.

wat kan ik vragen omdat het hier zo trekt van het raam? of kan ik de huurprijs laten verlagen.

ook zo voor de garage die gaat niet meer omlaag. die moet van mij niet gemaakt worden, maar dan verwacht ik wel verlaging van de huurprijs.

Ik zat met een waterlek, waar de verhuurder vanaf wist, er zou iemand langs komen. zag dus niemand. maar ik mocht dar ook zelf maken. heb het gemaakt want moest elke dag water opkuisen. (enorma plas)
en de tl ammerateuren waren versleten die mocht ik ook vervangen en aftrekken van de huur.

Nu zegt ze van dat ik de volledige huur moest betalen, en dat ze mijn kosten zou terug betalen.

Wat als ze dat niet zou doen? ik heb het alleen op sms, de rest is mondeling gebeurt.

ik ga morgen wel een aangetekende brief op sturen met mijn klachten van wat er mis is. dat er iets op papier staat.

maar haar laatste smske was van als het mij niet aanstond, dat ik iets anders mocht zoeken , dat ik niet moest blijven. ik heb pas alles geverfd en opgekuist. en dan ben ik de huurwaarborg zo wie zo kwijt é ?

ik hoop dat iemand op mijn vragen kan antwoorden

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 nov 2009 00:53

U stuurt de verhuurster een aangetekende ingebrekestelling. U somt alle punten op die u hier heeft vernoemd en eist binnen de tien werkdagen na kennisname van het schrijven van haar schriftelijk afspraken te ontvangen waarop al de vermelde gebreken binnen de dertig werkdagen na kennisname van dit schrijven zullen gerepareerd worden. Vermeld voor elk punt eveneens de gehele historiek van gesprekken du u reeds hierover met haar heeft gehad. kijk in de link in onderschrift, daarin vindt je een standaard degelijk contract met daarbij de twee koninklijke besluiten aangaande veiligheid en verplicht comfort in een huurpand. Aarzel niet om hieruit in uw schrijven te citeren bij elk gebrek.

Wat betreft het afhouden van een gedeelte van de huur voor de door u uitgegeven materiaalkosten herinnert u haar vriendelijk aan de hierover uitgewisselde SMS'sen (dag, uur, seconde en inhoud). Hou deze berichtjes goed bij; dankzij de wet Peeters kunnen ze samen met uw aangetekend schrijven wel door de vrederechter aanvaard worden als bewijs of als grond van bewijs. Indien je de mogelijkheid hebt om deze via een tool via je pc af te drukken niet aarzelen haar een kopie te bezorgen. Idem kopie faktuur aankoop armaturen.

Deel de dame tot slot vriendelijk mee dat als nu niet eindelijk binnen de gestelde termijnen de gebreken voor het invallen van de winter worden gerepareerd u naar het vredegerecht zal stappen om op haar kosten deze gebreken te laten repareren en de woningdienst zal inschakelen om het pand te laten quoteren op bewoonbaarheid.

Blijf ten allen tijde vriendelijk en beleefd in uw schrijven.

In de links in onderschrift van deze post vind u tevens een pdf "wie doet wat" terug, deze kan u helpen om stap voor stap te plannen wat u dient te doen mocht u naar het vredegerecht wensen te stappen. U vindt er tevens een pdf terug met de contact gegevens van de woningdienst.

Tot slot wens ik u ook aan te rade u aan te sluiten bij de huurdersbond, voor amper € 15 op jaarbasis kunnen ze u professioneel verder helpen. Hiervind je hun contactgegevens.

Hopelijk helpt dit je verder?

Reclame

Terug naar “Huren”