opzeggen huurcontract

carinevandermeersch
Topic Starter

opzeggen huurcontract

#1 , 08 nov 2009 11:17

Mijn zoon en zijn vriendin huren in augustus 2009 een pand van de grootmoeder van de vriendin (huurcontract 3-6-9)

Twee weken geleden is de grootmoeder overleden. 1 van de 2 erfgenamen wenst uit onverdeeldheid te treden en de woning te verkopen.

Tot zolang de woning niet openbaar is verkocht vermoed ik dat mijn zoon in de woning kan blijven wonen...

Kan mijn zoon een schadevergoeding eisen van de onverdeeldheid omdat hij vroegtijdig de woning dient te verlaten.

Danke
Carine

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 08 nov 2009 11:33

Kan mijn zoon een schadevergoeding eisen van de onverdeeldheid omdat hij vroegtijdig de woning dient te verlaten.
NEEN, dat kan uw zoon niet!
ps: Waaruit leidt u af dat uw zoon de woning zal moeten verlaten na verkoop?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 nov 2009 11:35

Uw zoon kan in de woning blijven wonen tot hij wordt opgezegd door de koper.

Als de koper niet opzegt kan hij blijven wonen.

Schadevergoeding kan hij niet vragen.

scorpioen

Reclame

Vandebos

#4 , 08 nov 2009 12:14

Indien uw zoon zolang mogelijk in het pand wenst te blijven wonen raadt ik hem ten zeerste aan eens bij het regionale registratiekantoor na te gaan of het contract werd geregistreerd of niet. Indien dit nog niet het geval is mag hij dit zelf laten registreren. Zo worden automatisch de contractuele huurverplichtingen mee overgedragen op de volgende eigenaar.

Terug naar “Huren”