Hallo allemaal,
Mijn naam is Antonieta. Ik huur particulier een appartement van een makelaar. Het pand waarin ik woon bestaat uit 2 verdiepingen. De gas en stroom aansluitingen en de slimme meters bevinden zich in de ruimte beneden, dat zakelijk word verhuurd. Ik woon erboven en heb voor gas en stroom tussenmeters.
Mijn buren hebben een zakelijk vast energiecontract bij Delta energie. Ik ben particulier en betaal maandelijks een voorschot energie en water aan de buren.
De water rekening is niet zo hoog en word vanaf het begin gedeeld door 2.
De buren ontvangen hun eindnota jaarlijks. Mijn meterstanden worden dan ook opgenomen en er worden fotos van de meters gemaakt. Er moet dan vervolgens een correcte berekening worden gemaakt over de door mij verbruikte energie.
Aangezien dit al meerdere keren op ellende en het niet terug betalen van teveel betaalde voorschotten heeft geleid, heb ik nu al voor de 2e maaltijd een advocaat moeten inschakelen.
Wie kan mij hiermee helpen? Wie weet welke zakelijke kosten er wel of niet doorberekend mogen worden aan mij?
En wie kan mij helpen om een correcte berekening te maken over mijn energie verbruik?
Ik heb zelf een berekening gemaakt als volgt; ik heb de prijzen van Delta van Jan. t/m juni 2024 en van julie t/m jan 2025 van de website van Delta gehaald. Deze zijn incl. 21% btw en energiebelasting.
Ik heb mijn verbruikt kuub aan gas en kwh aan stroom, maal de eenheidsprijzen gedaan en daar kwam een bedrag uit. Toen uitgezocht, welke bedragen en hoeveel totaal ik aan voorschotten heb betaald.
Vervolgens deze bedragen verrekend, en daar kwam weer een bedrag uit dat ik in dit geval, teveel had betaald. Ik heb mijn berekening gedaan, zoals ook op google staat, als je intypt eindnota energie maken van tussenmeters.
Echter zijn mijn buren het absoluut niet eens met mijn berekening en gaan zij hiermee niet akkoord.
Zij hebben zelf ook een berekening laten maken (voor de 1e x in bijna 4 jaar). Het door mij teveel betaalde bedrag is in hun berekening een flink stuk lager. Beide berekeningen liggen dus een aardig eind uit elkaar.
Wie kan mij helpen? Want ik word er hoorndol van. Ik heb alle gegevens om tot een correcte berekening te kunnen komen,
Groetjes, Antonieta