Huren met makkelijke opzegvoorwaarden voor huurder mogelijk?

Lindseyp
Topic Starter

Huren met makkelijke opzegvoorwaarden voor huurder mogelijk?

#1 , 03 nov 2009 16:27

Beste,

Ik heb een appartement gevonden dat ik graag zou willen huren. Het enige probleem is dat ik weet dat ik de komende jaren nog voor een langere periode zou willen reizen. Dus mijn contract zou gemakkelijk opzegbaar moeten zijn, in die zin, dat als ik gewoon zorg voor een nieuwe huurder en mijn opzeg 3 maanden op voorhand geef, ik geen schadevergoeding dien te betalen.

Kan u mij laten weten of ik dit kan "vragen" aan de verhuurder om dit in het contract te laten zetten?

Mvg,
Lindsey

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 nov 2009 16:47

EDIT: Verkeerd antwoord. excuses.

Wat ik in feite wou zeggen is dat bij het beëindigen van het contract de huurder en verhuurder altijd onderling een andere regeling kunnen overeenkomen dan deze die in het contract staat.

Wat je als huurder wel dient te beseffen is dat bij het afsluiten van een contract behoorlijk wat werk komt kijken. Dit zonder vergoeding lijkt me teveel gevraagd van de verhuurder. Aanvaardbaar voor de meeste verhuurders zou zijn 3 maanden opzeg + 1 maand wederverhuringsvergoeding als compensatie en zelf zoeken naar een aanvaardbare nieuwe huurder.

Nogmaals excuses voor het veel te korte antwoord dat veel te makkelijk een verkeerde indruk gaf.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 03 nov 2009 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2009 17:26

De woninghuurwet is van dwingend recht.

Partijen kunnen er in hun huurovereenkomst niet zomaar van afwijken.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”