probleem in het vredegerecht

PASCAL.032
Topic Starter

probleem in het vredegerecht

#1 , 01 nov 2009 22:53

Ik, als eigenaar,heb al twee keer huurders naar het vredegerecht uitgenodigd. Bij de eerste zitting kwamen ze met verhalen over gebrekken aan het appartement.
:shock: 1. het is helemaal niet waar !
2. Mocht het wel zo zijn, hebben de huurders me nooit van zoiets op de hoogte gebracht.

De vrederechter stelde de zaak uit met ong. 4 a 6 weken om het appartement te komen bezichtigen of om mij de tijd te geven om alles in orde te brengen.

Hoe kan ik zoiets vermijden ? De tijd die verspilld gaat, kost geld!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 02 nov 2009 08:38

Kan je weinig aan doen naar mijn mening. Je hebt de pech in een gebied te wonen waar vrederechters daar blijkbaar nog de tijd voor hebben.

Waar ik woon zou die vrederechter gewoon die argumentatie van de huurder wegwaaien, want hij nooit de verhuurder (per AS of FAX natuurlijk = bewijsbaar, de rest telt niet) op de hoogte gebracht.

Je spreekt van 2x. Was dat met dezelfde huurder ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#3 , 02 nov 2009 10:26

Kan je niet vermijden, wel kan je vrederechter na diens bezoek als blijkt dat het pand geen grote mankementen vertoont de vrederechter verzoeken dat de huurders hem de bewijzen te overhandigen van de meldingen van mankementen die ze hebben gerapporteerd. ( AS, fax, mail )

In de link onderaan dit bericht vindt je een pdf "wie doet wat". Hierin staat het trajekt dat de huurder zou moeten hebben afgelegd vooraleer hij stopt met betalen van een deel van de huur of de gehele huur...

Is er bij het aangaan van het contract een plaatsbeschrijving opgemaakt? Dan kan je deze eventueel gebruiken om aan te tonen dat sommige van de door hen aangehaalde gebreken manifest niet aanwezig waren bij het begin van de huur.

Reclame

Terug naar “Huren”