Huurder vermindert tijdelijk huurbedrag

octopus
Topic Starter

Huurder vermindert tijdelijk huurbedrag

#1 , 01 jan 2025 18:41

Op terechte vraag van huurder wordt een nieuw toilet geplaatst en enkele kleine aanpassingen. Zonder overleg betaalt de huurder geen huur omdat hij van mening is dat hij door de werken ergens anders onderkomen moet zoeken. Hij liet ook ,weeral terecht,een riool reinigen zonder eerst met mij te overleggenHij meent dat hij die kosten van de huurpremie mag in vermindering brengen. Is dat zo?
De rioolproblemen doen zich voor in het deel van de stad (onder trottoir), maar gemakshalve liet ik een toilet met vermaler plaatsen. nu vraagt hij dervingskosten. Kan dat zomaar zonder voorafgaand overleg?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jan 2025 22:53

Hoelang heeft hij toilet moeten missen?

octopus
Topic Starter

#3 , 02 jan 2025 15:19

De werken duurden 2 dagen.
Het duurde wel 1,5 weken vooraleer de aannemer kon starten, en voor die periode was een porta potti aanwezig.

Reclame

octopus
Topic Starter

#4 , 02 jan 2025 15:23

Ik dacht dat de huurder steeds de huur moet verder betalen, ook al zijn er werkzaamheden. De kosten dienen dan afzonderlijk te worden verrekend.
Hier beslist de huurder eenzijdig hoeveel de kosten bedragen en zal eerst weer huur betalen als die kosten gerecupereerd zijn.

LeenW

#5 , 02 jan 2025 15:25

Eenzijdig beslissen kan niet, maar het is wel logisch dat hier een vergoeding wordt gegeven.

octopus
Topic Starter

#6 , 02 jan 2025 19:08

Inderdaad,
Ik dacht aan een halve maand huur en eventueel door hem gemaakte koste die hij kan bewijzen.
Eenzijdig beslissen geen huur meer te betalen tot alles ( volgens hem) vereffend is lijkt mij erover.

octopus
Topic Starter

#7 , 02 jan 2025 19:37

Het is moeilijk zoiets te bepalen.

Terug naar “Huren”