plotselinge huuropzegging

queenofrain
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

plotselinge huuropzegging

#1 , 18 dec 2024 23:58

Dag, ik woon sinds november 2005 in een appartement maar kreeg vandaag ineens een huuropzegging 6 maanden wegens renovatie (binnen 6 maanden het pand verlaten). Moet de contractdatum niet in acht genomen worden met een opzegging zoals deze? Dat zou dus inhouden dat de opzegging te laat is aangezien het al december is en eigenlijk pas weer tegen november 2025 kan?

Lanox

#2 , 19 dec 2024 10:20

@Thomas: Ik kan het niet zo direct vinden, maar was hier geen uitzondering op indien een volledig appartementsblok gerenoveerd wordt? Dit zou anders in de praktijk onmogelijk zijn met allemaal huurcontracten die op verschillende tijdstippen aanvangen.

queenofrain
Topic Starter

#3 , 19 dec 2024 11:09

Bedankt voor jullie antwoord. k ben de enige die huuropzegging heeft gehad op dit moment. Ze zijn wel aan het renoveren van andere appartementen maar enkel nadat die uit vrij wil zijn verhuisd. Dit is al een paar jaar bezig. Telkens na vertrek van een bewoner wordt het appartement gerenoveerd.
Ik weet niet of het van belang is maar sinds 2005 is er geen nieuw huurcontract meer gemaakt. Steeds stilzwijgend verlengd.

Reclame

justice speaker

#4 , 20 dec 2024 11:49

Een huurcontract dat niet opgezegd word word automatisch een van 9 jaar. Word het na 9 jaar niet opgezegd dan word het elke keer verlengd met 3 jaar. In die telkens 3 jarige periode kan uw verhuurder niet opzeggen dan enkel met 6 maanden tegen het einde van elke 3 jarige periode. Als huurder kan u ten allen tijde opzeggen met 3 maanden of u kan weg zonder verplichting van opzegtermijn als uw contract niet geregistreerd is.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Terug naar “Huren”