Beste,
Wij hebben een huurcontract van bepaalde duur (3 jaar). Het huurcontract is voorlopig niet geregistreerd (we zitten al ver buiten de wettelijke termijn waarbinnen dit moest gebeuren), waardoor er geen opzegtermijn of -vergoeding verschuldigd is op dit moment.
Als wij een aangetekend schrijven verzenden om te laten weten dat wij vertrekken, op welke datum is het huurcontract dan gedaan?
Ik lees op website huurdersbond "ten vroegste de 1ste van de maand volgend op de maand van de kennisgeving". Impliceert dit dat wij ook een latere datum (NA de 1ste van de volgende maand) kunnen kiezen?
In het Vlaams Woninghuurdecreet echter lees ik: "(...)die ingaat op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de opzegging werd gedaan.".
Concreet wil ik weten of ik bijvoorbeeld nu, in december 2024 een aangetekend schrijven kan richten aan de verhuurder waarin ik vermeld dat de huurovereenkomst een einde neemt op pakweg 1/03/2025.
OF, zal de huurovereenkomst sowieso een einde nemen op 1/02/2025 als ik in 12/2024 een aangetekend schrijven aan de verhuurder richt?
Wat kan een mogelijk gevolg zijn van een aangetekend schrijven in 12/2024 met opzegging per 03/2025?
Wie weet raad...