Hallo,
Een vriendin van mij wil zo snel mogelijk verhuizen. Nu, haar (nieuwe) verhuurder rekent haar de som van € 500 euro aan voor een container om haar meubels die ze niet mee neemt, weg te gooien. Ze was zelf niet aanwezig toen de container er was, maar ze weet dat de verhuurder eigenlijk sowieso een container wou nemen om haar brol weg te smijten (ze is juist in het huis ingetrokken).
De verhuurder wilt de €500 euro van haar huurgarantie afhouden en de rest van haar garantie in de hand betalen. Kan dit? De verhuurder heeft ook geen bewijs dat de container echt €500 heeft gekost.
Alvast bedankt voor een snelle reactie.
Het bericht komt me een beetje verward over... Waarom wil de nieuwe verhuurder meubels weggooien? (dient dit niet oude verhuurder te zijn?)
Wat betreft de kost zelf: Het is geen container voor bouwafval dat de verhuurder dient te nemen, bouwafval is de goedkoopst te verwerken soort afval dus ook de goedkoopste container. Neem maar aan dat die container gemiddeld € 250 heeft gekost. Bij het verwijderen van meubels heb je 2 mogelijkheden:
alleen doen ---> meubels demonteren vooraleer te verwijderen ---> kost extra tijd.
Hulp vragen aan een derde om te helpen slepen en demonteren ---> kost minder tijd maar is niet gratis zelfs al is de hulp "in het zwart"
€ 500 lijkt me, zonder zicht te hebben op de hoeveelheid meubels, een billijk bedrag.