Dag,
Ik zit met een benauwd probleem, wat me psychologisch ook zwaar treft. Ik ben momenteel huurder in een appartement, samen met mijn vrouw en sinds 11/09/2009 mijn pasgeboren zoon. Mijn vrouw had begin dit jaar nog een zaak, door de economische crisis heb ik deze moeten sluiten. Mijn loon bedraagt 1300 en mijn vrouw krijgt maar 350€ per maand(werkloosheidsuitkering). Mijn appartement is eigenlijk wel betaalbaar 625€/maand maar het probleem ligt nu zo:
-Zaak is gesloten en heeft nog een lening te betalen van 860€/maand tot 2014
-heb zelf nog een lening lopen van 480€/maand tot 2014
-huur appartement 625€/maand
-factuur electriciteit 184€/maand
-water, telefoon en dergelijke 100€/maand
-visa en mastercard =65€/maand
-RVA op mijn dak terugbetaling van 2300€
-moet nog 5000€ achterstallig huur betalen van de zaak.
Zoals je kan zien ben ik zwaar over mijn inkomsten.
Nu als je zou denken de zaak failliet verklaren gaat niet. mijn ouderlijk huis staat op spel omdat ze als borg staan voor die lening.
En nu nog pas mijn zoontje gekregen.
ik werk nu als bijberoep zelf nog in de zaak en haal soms genoeg geld binnen om mijn lening van de zaak te betalen. Maar dat lukt ook niet altijd.
Dus enigste wat ik kan doen is uit appartement vertrekken, en bij mijn ouders intrekken. En daar begint het probleem.
Mijn huurcontract is van bepaalde duur en deze loopt tot 2012. (dus 3 jaar) nu wilt de immo dat ik 3 maand opzeg doe en 3 maand schadevergoeding betaal( nog acceptabel omdat ik dat mss nog zou bijeen krijgen) maar erboven op willen ze nog dat ik de huur blijf doorbetalen tot er een nieuwe huurder is. En ook nog alle abbonementen(zoal water, gas en electriciteit blijf bijhouden tot er een nieuwe huurder is)... Naja misschien kan ik er niks aan doen via de huurwetgeving, maar is er een ander uitweg via een andere wetgeving, zoals personenrecht of eender wat.
mvg,
Selim