Tot 31 augustus (de laatste dag van onze opzegperiode) waren we huurders van een woning.
Voor de teruggave van de sleutels namen we contact op met de eigenaars,maar zij waren niet bereid deze sleutels te aanvaarden.Daarom heb ik deze aangetekend verzonden evenals de vraag onze huurwaarborg vrij te geven (deze staat op een geblokeerde rekening) . 2 weken later hebben we nog steeds geen reactie gekregen van de eigenaar,tot vandaag.Nu kregen wij een aangetekend schrijven waarin de eigenaar ons de datum meegeeft wanneer de uittredende plaatsbeschrijving zal plaatsvinden.
Gezien onze slechte verstandhouding met de eigenaar maak ik me nu wel heel wat zorgen.zo heeft hij bijvoorbeeld al 15 dagen de tijd gehad om de woning te beschaden en de schade op ons te verhalen (de woning is namelijk ondertussen ook verkocht ) . Heeft de eigenaar eigenlijk nog wel het recht om 15 dagen nadat onze huurovereenkomst ten einde liep toch nog een plaatsbeschrijving te laten uitvoeren,en wat kunnen we hier tegen doen?
Ook zou ik willen weten of zowel de huurder als verhuurder aanwezig moeten of mogen zijn wannner de uittredende plaatsbeschrijving gebeurd? want op de datum die de verhuurder voorstelt kan ik mij jammer genoeg niet vrij maken,hoewel ik toch wel aanwezig zou willen zijn