Waar heb ik recht op?

samojedski
Topic Starter

Waar heb ik recht op?

#1 , 09 sep 2009 00:34

Beste,
Ik heb 2 maanden huur achterstand, kan de verhuurder mij dan eruit flikkeren als hij dat zomaar wil?

Grt. John

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 sep 2009 09:46

Via het vredegerecht wel ja. Wettelijk gezien is één maand achterstand voldoende. Niet vergeten dat bij het annuleren van het contract door de vrederechter deze meestal drie maanden verbrekingsvergoeding toekent aan de verhuurder, gerechtelijke intrest op de verschuldigde bedragen, dat de kosten van het geding en de daaruitvolgende deurwaarderskosten op jou verhaald worden.

Probeer ofwel je schulden af te bouwen in afspraak met de verhuurder ofwel af te spreken hoe je zo snel mogelijk het pand kan ontruimen zonder "ambras".

Nu gaat het nog "slechts" om 2 maanden huur die kunnen opgevangen woorden door je huurwaarborg. Na een geding gaat het om minimaal 5 maanden huur aan gerechtelijk intrest, € 150 - € 1500 deurwaarderskosten ( afhankelijk van vonnis en opvolging tot uitzetting), en een kleine € 150 gerechtskosten.

Hopelijk helpt dit je verder?

JohnD

#3 , 09 sep 2009 09:47

Uiteraard gelukkig niet. Het feodaal tijdperk ligt achter de rug. Nomatter wat er ook in het huurkontrakt hierover gezegd word. Hij kan wel naar de vrederechter stappen en schadevergoeding + de achterstallige huur opeisen. De verhuurder word dan wel verondersteld je reeds per AS in gebreke gesteld te hebben. De vrederechter beslist dan wat er zal gebeuren.

Wat hij ook kan doen zonder naar de vrederechter te stappen, is naar een deurwaarder gaan die vanaf een maand hurr achterstal de inboedel bij jou kan komen opschrijven.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”