Wateronkosten ....opervlakteheffing

JohnD
Topic Starter

Wateronkosten ....opervlakteheffing

#1 , 08 sep 2009 14:33

Is de oppervlakteheffing in een app. blok waar de eigenaar een van de inwoners is en waar er slechts 1 gemeenschappelijke meter is; ten laste van de huurders ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 sep 2009 14:45

Logica zegt dat bij gebrek aan individuele watertellers ( officiële of tussentellers) de waterheffing verdeeld wordt via dezelfde sleutel als deze in gebruik voor het waterverbruik zelf.

artemis

#3 , 08 sep 2009 14:55

Dat dacht ik ook. De milieuheffing op water is een taks op verbruik en wordt op dezelfde manier opgesplitst als het waterverbruik zelf. Ik zie het verschil niet wanneer de eigenaar al dan niet mede-bewoner is van het gebouw. Alle bewoners zijn verbruiker.

Reclame

JohnD
Topic Starter

#4 , 08 sep 2009 16:17

Dat dacht ik ook. De milieuheffing op water is een taks op verbruik en wordt op dezelfde manier opgesplitst als het waterverbruik zelf. Ik zie het verschil niet wanneer de eigenaar al dan niet mede-bewoner is van het gebouw. Alle bewoners zijn verbruiker.
Een advokaat beweert dat de oppervlakteheffing ten laste is van de eigenaar van de watermeter.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#5 , 08 sep 2009 16:25

Zal vanavond Timmermans eens raadplegen.

artemis

#6 , 08 sep 2009 17:03

Een advokaat beweert dat de oppervlakteheffing ten laste is van de eigenaar van de watermeter.
Dan zou dat wel een heel dure grap zijn voor de eigenaar sinds watermeters verplicht werden (en afgestapt werd van het vroegere 'forfetaire' systeem), ermee rekening houdend dat individuele meters niet in alle gebouwen mogelijk of haalbaar zijn.

En wat dan als de eigenaar niet in het gebouw woont? Dan staat de watermeter toch ook op zijn naam?
En wat als er geen individuele meters maar wel tussenmeters staan? Watermeter blijft dan op naam van de eigenaar....
Logisch vind ik het in ieder geval niet.

Terug naar “Huren”