Huurwaarborg

Lieven Pattyn
Topic Starter

Huurwaarborg

#1 , 07 sep 2009 10:48

Beste,

Ik ben sinds 1 augustus 2009 weg uit mijn vorig appartement. Tot op heden heb ik nog altijd niet mijn huurwaarborg teruggehad. Bij mijn laatste telefoontje naar de huisbaas, vertelde ze mij dat ze nog altijd geen papieren hebben ontvangen van het beschrijf dat is opgemaakt na mijn vertrek. Maar ondertussen wonen er al een maand nieuwe mensen... Probeer die huisbaas te blijven bellen, maar moeilijk te bereiken. Die waarborg is mijn geld en tot op heden is er nog altijd geen enkel reden gegeven waarom ik dit niet zou terugkrijgen. Wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten?

Dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 sep 2009 11:03

Verstuur via aangetekend schrijven aan de verhuurder een ingebrekestelling wegens het uitstellen van de vrijgave van de huurwaarborg. Dat u hen 10 werkdagen na kennisname van dit schrijven geeft om ofwel de waarborg vrij te geven of een u een overzicht van de vermeende schade met kostenraming te bezorgen. Dat bij gebrek aan één van beide u verplicht zal zijn via het vredegerecht op hun kosten vrijgave van de waarborg te bekomen.

Heeft u de waarborg cash betaald of staat deze op een geblokkeerde rekening? Indien cash bij de verhuurder kan u in uw schrijven de verhuurder er nog aan herinneren de gemiddelde jaarlijkse bankrente à rato van 2% niet te vergeten bij het verrekenen...

Hopelijk helpt dit je verder?

Lieven Pattyn
Topic Starter

#3 , 07 sep 2009 11:19

Dank u voor dit vruchtbare antwoord.
Ik heb mijn waarborg destijds via het bijhorende immokantoor cash betaald. Dit aangetekend schrijven richt ik vervolgens tot de eigenaar?

Dank

Reclame

Vandebos

#4 , 07 sep 2009 11:25

U richt het antwoord aan diegene die het contract heeft ondertekend als verhuurder. Hoogstwaarschijnlijk heeft het immokantoor enkel opgetreden als bemiddelaar in het zoeken van een nieuwe huurder.
Betaalde u de huur rechtstreeks aan de verhuurder of aan het immokantoor? Dat is meestal een goede indicatie of het hier ging om een gewone verhuuropdracht of een rentmeesterschap.

Terug naar “Huren”