huis huren van vader zonder contract

logitech
Topic Starter

huis huren van vader zonder contract

#1 , 03 sep 2009 19:28

Hallo,
Wij huren het huis van mijn vader zonder contract.
Wij betalen alles,grondlasten,verzekering,herstellingen noem maar op.
Mijn vader zijn adres staat hier nog steeds maar woont hier niet meer.
mijn vragen zijn de volgende;
Kan mijn vader, mijn vrouw en ik uit het huis zetten moesten er discusies komen?
Kan ik niets ondernemen zodat ik niet voor alles moet opdraaien?
Is het niet beter een huurcontract te hebben of hoeft dit niet omdat ik zijn zoon ben?
Is het niet interesant voor het huis te schenken aan mij ,nog steeds huur betalen maar dan toch de zekerheid te hebben dat ik er kan blijven wonen?
alvast vriendelijk bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 05 sep 2009 10:32

“Art.1709.Huur van goederen is een contract waarbij de ene partij zich verbindt om de andere het genot van een zaak te doen hebben gedurende een zekere tijd, en tegen een bepaalde prijs, die de laatstgenoemde zich verbindt te betalen.”(Burgerlijk Wetboek).

Uit ‘Wij huren het huis van mijn vader’ leid ik af dat u ook ‘een bepaalde prijs’ betaalt.
‘grondlasten,verzekering,herstellingen ‘ behoren mijns inziens NIET tot die ‘bepaalde prijs’.

Inzake woninghuur gelden ENKEL de opzegmogelijkheden uit art.3 Woninghuurwet 20 februari 1991 en daartoe behoort NIET ‘moesten er discusies komen’.

‘Art.1bis...Onverminderd...blijven de vóór de inwerkingtreding van dit artikel mondeling gesloten huurovereenkomsten onder de toepassing vallen van deze afdeling.”(Woninghuurwet).
Deze bepaling werd ingevoegd door Belgisch Staatsblad 5 juni 2007.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huren”