Wij zijn gisteren heel zijn kot gaan leeghalen en hebben ook het kot gekuist.
Vandaag is hij te weten gekomen dat hij de gordijnen van zijn kot ook zou moeten wassen, als dit niet gebeurd krijgt hij zijn waarborg (600€) niet volledig terug.
Hij zou 200 € 'boete' moeten betalen omdat hij zijn gordijnen niet zou gewassen hebben.. Nu vind ik dat toch wel heeeeel overdreven.. Kan hij eigenlijk wel zoveel vragen?
Daarnaast is hij ook nog eens op de vingers getikt omdat hij z'n opzeg (hij neemt volgend jaar een ander kot, doordat hij al wat problemen had met zijn kotbaas) niet via aangetekende brief had gedaan, maar gewoon telefonisch met hem had afgesproken dat hij daar niet zou blijven. In dat zelfde telefoongesprek mocht mijn vriend ook gewoon zijn sleutels in de brievenbus steken. Dit werd reeds afgesproken op 25 juni 2009.
Ook hiervoor zou hij een boete moeten betalen..
Is hij verplicht om dit met een aangetekende brief te doen, ik heb zelf al op 2 verschillende koten gezeten, en heb dit nog nooit gehoord..
Daarnaast zijn door het jaar ook nog heel wat andere problemen geweest:
- geen verwarming (doordat een raam in een gemeenschappelijke douche was blijven opstaan, was volledig de kotbaas volledig de schuld van de studenten, en hij was de hele avond niet bereikbaar om het probleem te verhelpen)
- een tweede keer geen verwarming (kotbaas wist zelf niet waarom)
- geen water (het water was afgesloten voor een paar uur, zonder dat de studenten vooraf op de hoogte waren gebracht)
- een fiets van mijn vriend dat in de privéwoning werd gezet door de kotbaas
- geen druk op de waterkraan op z'n kamer (kotbaas verwacht ook nog dat m'n vriend de waterkranen zou ontkalken !!!!! Ookal was dat totaal niet gedaan wanneer hij in het kot kwam)
Welke stappen kan hij het best ondernemen?
Alvast bedankt voor jullie advies