Omnium zonder vrijstelling

mieke43
Topic Starter

Omnium zonder vrijstelling

#1 , 25 aug 2009 11:56

Met mijn nieuwe wagen van 2 maanden oud heb ik een betonnen paaltje geraakt.
Ben omnium verzekerd zonder vrijstelling. Nu heb ik in de garage waar ik de wagen gekocht heb een bestek laten maken maar van de verzekering mag ik mijn wagen daar niet laten maken, doe ik dat toch moet ik wel een vrijstelling betalen.
De garagist zegt me dat wanneer ik mijn wagen elders laat herstellen de waarborg van de garage vervalt.

Er moet een nieuwe achterbumper en steunbalk op.

Kan er iemand mij vertellen wie gelijk heeft, de verzekering laat mij mijn wagen herstellen bij een andere merkdealer, en mijn garagist zegt dat dit niet mag voor mijn waarborg van hen die 3 jaar loopt.

Dus als ik mijn wagen laat maken in de garage waarmee mijn verzekering samenwerkt verlies ik mijn waarborg op mijn nieuwe wagen en laat ik mijn wagen maken in de garage waar ik hem gekocht heb vervalt mijn omnium zonder vrijstelling en moet ik wel vrijstelling betalen.

Ik heb met dit geen ervaring maar heb toch mijn twijfels over deze praktijken

Kan iemand me zeggen wie gelijk heeft ???

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 25 aug 2009 12:49

volgens mij moet je je auto altijd laten herstellen in een erkende garage van jouw merk van wagen. indien niet vervalt idd de fabrieksgarantie.

Indien je garagehouder een bijkomende garantie geeft, dan kan hji die extra garantie wel weigeren indien je je auto bij een andere dealer binnenbrengt voior herstelling

Reclame

Terug naar “Huren”