verhuur aan ocmw-er

fonsy
Topic Starter

verhuur aan ocmw-er

#1 , 19 aug 2009 12:04

Wij hebben een appartement te huur. Het OCMW wil daar nu een koppel inplaatsen. Maar ze zijn beiden werkloos en verwachten ook nog een 2de kind. Zij zitten in het systeem van "budgetbegeleiding". De waarborg wordt door de financiele dienst van ocmw bevestigd.
Volgens het ocmw is er geen probleem, zolang zij zich aan hun plichten houden. Maar wat indien ze dat niet doen?
Heeft al iemand zo verhuurt?
Huurperiode zou 1 jaar zijn, misschien daarna te verlengen.

Alle inlichtingen welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 aug 2009 12:44

Aangezien ze in budgetbeheer zitten zal er automatisch door het ocmw een deel van inkomsten opzijgezet worden om de huur te betalen.

Ik heb, zoals ongetwijfeld de meesten, gemengde ervaringen met huurders in budgetbegeleiding. (Maar hetzelfde gaat absoluut ook op voor "gewone" huurders!!!)De borg van het OCMW is betrouwbaar.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 aug 2009 21:01

Men kan problemen hebben met ALLE soorten huurders. Dikwijls zijn die problemen niet te voorspellen. Maar om in concreto te antwoorden op deze specifieke vraag moet ik helaas in alle objectiviteit meedelen dat in de 3 gevallen waarin mijn ouders een appartement hebben verhuurd aan mensen met ocmw begeleiding dit telkens tot rechtszaken heeft geleid. Mijn ouders hebben die zaken steeds gewonnen maar toch heel veel geld verloren omdat enerzijds de veroorzaakte schade zeer hoog was en de huur (bijna) nooit werd betaald en de veroordeelden anderzijds geen ofwel een veel te laag inkomen hadden om iets te recupereren. De waarborgen waren amper een rupperl op de (zeer) hete plaat.

Reclame

JohnD

#4 , 20 aug 2009 00:43

Men kan problemen hebben met ALLE soorten huurders.
Hetzelfde geld natuurlijk voor de verhuurders en meer specifiek eventueel het duo verhuurder/immokantoor. En nu we toch aan het veralgemenen zijn laten we toch vooral niet vergeten dat verhuurders zakenmensen zijn en geen weldoeners. Als huurders daar nu eens rekening mee houden zullen ze ook een en ander in een ander perspectief zien.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#5 , 20 aug 2009 09:44

Enige wat hierop te zeggen valt is dat je best het betalen van de huur en de algemene onkosten op de voet volgt. Wordt er één maand niet betaald: as, 2de maand, AS en 1344bis gw om huur te verbreken.

Maar zoals gezegd je weet nooit op voorhand aan wie je verhuurt.

Terug naar “Huren”