Niet gesnoeide klimop veroorzaakt schade bij buren

KatleenMiserez
Topic Starter

Niet gesnoeide klimop veroorzaakt schade bij buren

#1 , 18 aug 2009 14:34

Beste,
Mijn huis is sedert 2,5 jaar verhuurd. In de achtertuin groeit klimop. De huurders hebben deze klimop niet gesnoeid. Nu veroorzaakt de klimop schade bij de buren. Ze zeggen dat hun plat dak lekt door de overwoekerende klimop.
Wat kan ik doen ? En wie is hiervoor verantwoordelijk ? Moet ik als eigenaar van het huis mijn verzekering inschakelen ?
Alvast bedankt.
Katleen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 aug 2009 15:51

Staat in het contract dat de huurders de tuin dienen te onderhouden?

JohnD

#3 , 18 aug 2009 15:57

Normaal is de huurder verantwoordelijk voor het onderhouden en bijsnoeien van die klimop. Of die klimop oorzaak is van de lek kan zo niet gezegd worden, maar het is best mogelijk, want zo'n spul is als een boomwortel gewoon niet te stoppen.

Heeft uw huurder bij u geklaagd omdat die buur bij hun klaagde of heeft die buur rechtstreeks bij u geklaagd ?

Stel uw huurder per AS in gebreke om te beginnen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

KatleenMiserez
Topic Starter

#4 , 18 aug 2009 16:05

De huurder is komen klagen omdat de buur hem hierop aangesproken had.
Tegelijkertijd heeft de buur mij gecontacteerd met het verzoek mijn polisnummer van mijn woningverzekering door te geven.

Vandebos

#5 , 18 aug 2009 17:35

Normaal gezien is het effectief de huurder die die klimop dient te onderhouden.
Het is dan ook het polisnummer van de familiale verzekering van de huurder die de buur dient te verkrijgen, niet de uwe.

Terug naar “Huren”