huur bedrog

ziuk
Topic Starter

huur bedrog

#1 , 15 aug 2009 16:26

Hallo
Eind vorig maand heb ik een appartement gevonden om te huren dus heb ik contact opgenomen met de huisbaas om te vragen of het nog beschikbaar was en hij zei van wel ik heb meteen gezegd dat ik het wou huren waarop hij antwoorde dat hij 3 maanden waarborg vroeg.
Ik heb een bank gecontacteerd en er bestaat een manier om waarborg vast op een rekening te zetten maar dat hangt ervan af of de huisbaas daarmee akkoord is dus ik heb de huisbaas gebeld en hij had daar geen enkel probleem mee.
Ik moest hem terugbellen 15 augustus omdat hij op vakantie ging, ik vond dit toch wel een beetje raar omdat hij nooit het blad van te huur verwijdert had van het appartement dus ik heb de huurders gebeld om te vragen of ze iets wisten en zoals verwacht wisten ze niks maar ze hebben de huisbaas opgebeld.
Iedereen heeft me belooft dat ik de enige huurder ging zijn, en dat ik voorrang had als iemand anders het ging zien.
Ik heb ondertussen helaas niks getekent omdat hij op vakantie was maar omdat hij mij belooft had dat het mijn appartement ging zijn heb ik een opzegbrief gestuurd van het appartement van waar ik nu woon.
15 augustus heb die meneer opgebeld om een afspraak te maken om naar de bank te gaan en hij zegt dat hij al een huurder heeft.
Wat moet ik hiermee doen, bestaat er iets die mij verdedigt tegen zoiets?
Ik weet niet wat ik kan doen iedereen wist ervan, de huurders, de huisbaas.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Hartelijk bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 15 aug 2009 16:38

Alles wat niet schriftelijk vastligt kan niet bewezen worden, tenzij met getuigen. En dan nog getuigen die niet kunnen beinvloed worden, en het mogen geen bevooroordeelde getuigen zijn zoals met kennissen etc.. en bovendien worden in huurgeschillen zelden getuigen door een rechtbank aanvaard.

M.a.w. u kan niets doen. U had spijtig genoeg uw voorzorgen moeten nemen en een en ander op papier laten zetten.
Laatst gewijzigd door JohnD op 15 aug 2009 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#3 , 15 aug 2009 19:47

Klopt.

Nooit een dergelijke afspraak aanvaarden zonder iets op papier te zetten.

Reclame

Terug naar “Huren”