bezoekdagen bij verkoop

pitney
Topic Starter

bezoekdagen bij verkoop

#1 , 12 aug 2009 15:48

wegens de vele problemen met mijn huurder ( laattijdig betalen, wanbetaling, overlast voor medebewoners) heb ik besloten mijn appartement te verkopen. mijn huurder weigert hieraan alle medewerking.
zo wil die oa enkel bezoekers toelaten op 2 weekdagen van 10H en 12H. volgens mij zijn deze uren totaal ongeschikt om een pand te verkopen. moet ik hiermee akkoord gaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 aug 2009 16:22

U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Kijk in het contract of daar andere uren zijn afgesproken.

Indien wel kan u hem verplichten deze te respecteren, indien niet zal u via het vredegerecht de rechter dienen verzoeken 2 periodes van drie uur vast te leggen waarop u met potentiele kopers het pand kan bezoeken. ( normaal gezien vraagt u best een avond in de week van 18.00 tot 21.00 en de zaterdagnamiddag van 14.00 tot 17.00)

Verzoek de vrederechter, gezien de onwil van de huurder om mee te werken, een dwangsom vast te leggen per weigering het pand te laten bezichtigen.

Verzoek hem tevens de gerechtkosten en rolrechten van het geding te verhalen op de verwerende partij.

Het verzoekschrift dat u nodig heeft is een verzoekschrift 1344bis GW. Op uw griffie kan u normaal gezien een voorbeeld bekomen. (indien dit niet het geval is mag u me steeds een pb'tje met email zenden)

Reclame

Terug naar “Huren”