Tuin, bijna alle bomen weg?

Scalle123
Topic Starter

Tuin, bijna alle bomen weg?

#1 , 11 aug 2009 23:42

Deze avond volgende vaststelling gedaan bij het thuiskomen; alle bomen die een afscheiding (geen inkijk) vormden tss de garages dewelke achteraan in de tuin gelegen zijn en mijn gelijksvloerappartement waren allemaal weg en in de plaats overal kiezelsteentjes. De uiteindelijke bedoeling is nl dat de andere huurders een betere toegang hebben naar hun garage. Leuk is anders, nu kunnen de andere huurders mijn doen en laten volgen. Kan dit zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 aug 2009 10:19

“Art.3.Een stedenbouwkundige vergunning is niet nodig voor de volgende werken...14° het vellen van volgende hoogstammige bomen: a) het vellen van hoogstammige bomen, mits aan alle van de volgende vereisten voldaan is :...ze zijn gelegen binnen een straal van maximaal 15 meter rondom de vergunde woning of het bedrijfsgebouw...”(14 APRIL 2000. - Besluit van de Vlaamse regering tot bepaling van de vergunningsplichtige functiewijzigingen en van de werken, handelingen en wijzigingen waarvoor geen stedenbouwkundige vergunning nodig is.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 aug 2009 18:13

Staat er nog een afsluiting tuinmuur -- meestal verplicht tot hoogte van vb 2 meter.
Voor hoogstam heeft men in onze gemeente wel een gemeentelijke toelating nodig als die op uw eigendom staan.

Reclame

Scalle123
Topic Starter

#4 , 22 aug 2009 09:46

De bomen stonden op ongeveer een 20tal meter van mijn achterterras, niets anders werd er in de plaats gezet.

Scalle123
Topic Starter

#5 , 30 aug 2009 11:05

Kan ik de huisbaas alsnog verplichten om er iets anders te laten neerpoten opdat ik mijn privacy kan behouden? Nu voel ik mij verplicht om de gordijnen van de verande steeds toe te houden. Ben het beu om steeds mijn andere huurders, werkmensen en mijn huisbaas door mijn tuin te zien lopen via een overharde wegnaar de garages dewelke gelegen zijn achteraan in de tuin.

Vandebos

#6 , 30 aug 2009 11:14

De tuin staat omschreven als een deel van uw huurcontract?

Franciscus

#7 , 31 aug 2009 17:44

Wat doen die andere huurders en de huisbaas in UW tuin.
Deze hebben daar niets te zoeken - nooit. U hebt het algemeen en onbelemmerd genot van uw (gehuurd) appartement.
Indien iemand anders en blijkbaar dezelfde eigenaar van uw appartement en de garage's hierin verandering brengt zal hij een tuinmuur moeten aanbrengen conform de wettelijke en plaatselijke regels ( codex gemeente - verkaveling.

Scalle123
Topic Starter

#8 , 12 sep 2009 11:10

In mijn huurcontract staat vermeld dat ik enkel gebruik mag maken van de tuin en gebruik mag maken van 1 garage (4 in totaal).

Franciscus

#9 , 12 sep 2009 18:26

Stel de eigenaar van het appartement dan met een aangetekend schrijven in gebreke dat hij asap de tuin volledig moet afsluiten met een afscheiding die op een wettelijke wijze ( en hoogte) wordt geplaatst.
Mogelijk heeft hij zelfs geen rooi- kapvergunning gehad voor de bomen.

Terug naar “Huren”